راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح تدوین آیین‌نامه تبلیغات در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، کلید خورد

بحث آگهی و تبلیغات در کسب‌وکارهای اینترنتی با وجود محدودیت‌ها و مسائل، دستخوش مشکلاتی از قبیل عدم احراز هویت فرد تبلیغ‌کننده، روشن نبودن قوانین موجود در حوزه تبلیغات و مسائل و چالش‌های حوزه پلتفرم‌ها و … می‌باشد که رسیدگی و ساماندهی به این حوزه را الزامی می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با توجه به اشاره قانون تجارت الکترونیکی به این حوزه در مواد 56 قانون تجارت الکترونیکی «تأمین‌کنندگان در تبلیغات باید مطابق با رویه حرفه‌ای عمل نمایند» و 57 آن قانون «تبلیغ و بازاریابی برای کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی»، می‌بایست ضوابط این دو ماده به موجب آیین‌نامه‌ای که در بند ب ماده 79 قانون تجارت الکترونیکی به آن اشاره شده تدوین و در آیین‌نامه مذکور مواد قانونی جهت رفع مسائل و بهبود وضعیت تبلیغات اینترنتی در ایران ارائه شود.

در این راستا جلساتی در مرکز ملی فضای مجازی با موضوع تبلیغات و ضرورت تدوین آیین‌نامه برای رفع مشکلات و مسائل پیش روی کسب‌وکارهای اینترنتی فعال در این حوزه برگزار شد. در این جلسات مقرر شد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری برخی از ذی‌نفعان این حوزه (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تشخیص و پیگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی، مرکز امور اصناف و بازرگانان و …) ضمن بررسی قوانین و آیین‌نامه‌های موجود اقدام به تدوین آیین‌نامه تبلیغات در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی کنند تا آیین‌نامه مذکور به تصویب هیات وزیران رسیده و به مرحله اجرا درآید.

تدوین آیین‌نامه برای کسب‌وکارهای اینترنتی می‌تواند افق‌های روشنی برای این حوزه به همراه داشته باشد و مشکلات و مسائل موجود را مرتفع کنند. جلسات مختلفی مرتبط با موضوع تبلیغات در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شده و همچنین اولین جلسه هم‌اندیشی در خصوص تدوین آیین‌نامه مذکور با حضور ذی‌نفعان مدعو در این حوزه در مرکز برگزار شد.

شایان ذکر است پس از مشخص شدن چارچوب و تدوین نسخه اولیه از این آیین‌نامه، از سایر ذی‌نفعان از جمله اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نمایندگان کسب‌وکارهای فعال در این حوزه، جهت ارائه پیشنهادات و تجربیات مرتبط با هدف تکمیل آیین‌نامه در جلسات آتی تبلیغات دعوت خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.