راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسب‌وکار رسید به پایان خط رسید

گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان به این جمع‌بندی رسیده است که به دلیل وجود مشکلات و موانع گوناگون بر سر راه توسعه این سرویس پرداخت موبایلی، فعالیت رسید را متوقف کند.

حسام آرمندهی، مدیرعامل گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان، انحصارگرایی برخی نهادها، پیچیدگی‌های همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات شهری، کمبودهای قانون‌گذاری و تنظیم مقررات در سیستم بانکی کشور و وجود موانع و خلاهای قانونی متعدد در حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی کشور را از جمله این مشکلات می‌داند و می‌گوید:‌ «در مجموعه هزاردستان در همفکری با اعضای تیم رسید به این نتیجه رسیدیم که با وجود چالش‌های موجود و محدودیت شدید منابع انسانی (به عنوان باارزش‌ترین دارایی ما)، با تمرکز بر سایر محصولات خود می‌توانیم در خلق ارزش‌های ماندگارتر، نقش موثرتر و مفیدتری ایفا کنیم.»

به گفته او مجموعه رسید در مدت فعالیت خود علاوه بر دستیابی به حدود ۲۰۰ هزار نصب فعال، دستاوردهای گوناگونی در عرصه صنعت خدمات پرداخت در ایران داشت؛ از جمله با تعامل با سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه پرداخت، در بهبود تجربه کاربری درگاه‌های بانکی نقش داشت. از سوی دیگر، تأخیر طولانی و وضعیت نامشخص روند اصلاح نظام کارمزد خدمات بانکی و انحصارطلبی و کندی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری در ارائه خدمات شهری و در عمل، عدم استقبال این نهاد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله چالش‌هایی است که ما و دیگر کسب‌وکارهای نوپای حوزه پرداخت الکترونیکی با آن دست‌وپنجه نرم کردیم و اکنون به این جمع‌بندی رسیدیم که در شرایط موجود خوشبینی و بلندپروازی ما در این موضوعات منطقی نخواهد بود.»

حسام آرمندهی با اشاره به اینکه با توقف فعالیت رسید، همه اعضای این تیم، در سایر محصولات هلدینگ هزاردستان (بازار، دیوار و بلد) همچنان با قدرت و انگیزه به کار خود ادامه خواهند داد، ابراز امیدواری می‌کند که آنها با تجربیات ارزشمندی که در روند توسعه رسید کسب کرده‌اند و وجود ظرفیت‌های فراوان دیگر محصولات، به رشد فین‌تک کمک کنند.

او می‌گوید: «طی توسعه رسید، علاوه بر اینکه در زمینه فرایندهای تولید محصول، درس‌های فراوانی آموختیم،‌ به شناخت بهتری از بازار و خدمات قابل ارائه در سایر محصولات گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان در حوزه فین‌تک و پرداخت رسیدیم و در قالب همکاری استراتژیک با سایر بازیگران این حوزه به سرمایه‌گذاری خود ادامه خواهیم داد.»

تیم رسید تا پایان سال جاری به ارائه خدمت به کاربران ادامه می‌دهد. امکان شارژ کیف پول رسید از تاریخ ۲۹ اسفند بسته می‌شود و کاربران رسید پس از این تاریخ ۳ ماه فرصت خواهند داشت با مراجعه به حساب کاربری خود و وارد کردن شبای بانکی خود، موجودی رسید خود را به حساب‌های بانکی‌شان منتقل کنند. پس از این تاریخ، تیم پشتیبانی رسید طی تماس‌های تلفنی با کاربرانی که هنوز حساب خود را نبسته‌اند، روند تصفیه کامل با مشتریان خود را ادامه خواهد داد.

تیم پشتیبانی رسید از طریق نشانی ایمیل support@resid.ir آماده پاسخگویی و راهنمایی کاربران خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به سایت resid.ir مراجعه کنید.

3 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    شماها که مثلا خبره این کار هستید میگید تصفیه؟؟؟؟؟؟
    تسویه درسته

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      تسویه برای زمانی هست که دو طف معامله همکایشون ادامه داره و فقط در برهه ای زمان تسویه میکنن که از خانواده مساوی کردن هست و بعد از اون دوباره فعالیت میکنند. مثلا با پرداخت حقوق ماهانه، شرکت‌ها با کارکنانشون تسویه می‌کنند؛ یعنی مساوی میشن.
      اما تصیفه به معنی صاف یا پاک کردن هست در انتهای همکاری کار میشه. یعنی اگر همون کارمند با یک شرکت دیگه ادامه همکاری نده، باید باهاش تصفیه بشه و تمام حساب و کتاب‌هاش صاف بشه و بعد از اون دیگه تعاملی ندارند با هم. اینجا هم دقیقا با توجه به اینکه دیگه همکاری ادامه نداره با همه عمل «تصفیه» صورت میگیره؛ نه تسویه!
      قبل از اینکه حمله کنید، کمی سرچ کنید و مطمئن بشید چیزی که دارید میگید درسته! حالا اینجا سایته ناشناس اومدید نوشتید، فردا توی یک جمع اینجوری حمله کنید ممکنه مورد تمسخر قرار بگیرید.

  2. محمد می‌گوید

    صد حیف!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.