راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه دستگاه‌های خودپرداز بدون پین و احراز هویت با استفاده از شناسه چهره و بلاکچین در عربستان

بزرگترین ارائه‌دهنده دستگاه‌های خودپرداز در عربستان سعودی به نام الهمرانی یونیورسال (Alhamrani Universal) خبر از مشارکت و همکاری با پلتفرم احراز هویت مبتنی بر بلاکچین شوکارت (ShoCard) را به منظور توسعه نمونه اولیه دستگاه‌های خودپرداز بیومتریک داد و به این ترتیب مشتریان منطقه می‌توانند برای برداشت پول به جای استفاده از پین، از چهره خودشان و اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچین استفاده کنند.

براساس اخبار منتشرشده، این تکنولوژی اکنون در حال آزمایش و بررسی است و به زودی تولید می‌شود. شرکت شوکارت با استفاده از فناوری بلاکچین هویت کاربران بانک‌ها، سخت‌افزارها و سرویس‌های آنلاین را تعیین می‌کند و به کاربران و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا هویت خودشان را به شیوه‌ای امن و معتبر شناسایی کنند.

راهکار خودپرداز شوکارت، بیومتریک‌ها را به‌عنوان بخشی از فرایند احراز هویت پنج مرحله‌ای معرفی می‌کند که شامل کارت شاناسایی شوکارت، کد کیوآر، تایم استمپ، شنسه نشست و دیگر روش‌های تصدیق، ازجمله شناسه سلفی می‌شود که طی آن کاربر کاملا شناسایی و تایید می‌شود.

آرمین ابراهیمی مدیرعامل و بنیان‌گذار شوکارت می‌گوید: «راهکار شوکارت کلاهبرداری‌های مربوط به کارت در دستگاه‌های خودپرداز را برطرف می‌کند و به‌خوبی در تکنولوژی‌ دستگاه‌های کنونی که مجهز به دوربین هستند، می‌نشیند و تجربه مشتری یکپارچه ارائه می‌دهد. همزمان هم ما از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنیم تا از هویت اشخاص محافظت کنیم.»

از آنجایی که بانک‌ها در دستگاه‌های خودپردازشان بیشتر و بیشتر فناوری بیومتریک را به کار می‌گیرند، بانک‌های AU هم می‌توانند مشتریان را صرف نظر از بانکی که در آن حساب دارند، از طریق ادغام فناوری بلاکچین و بیومتریک، تایید هویت کنند.

منبع: ATM Market Place

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.