راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه پادشاه، در گلیمی به نام بانک آینده / جای مردم کجاست؟

براساس اطلاعات به دست آمده سه مؤسسه و بانک ادغامی تات، صالحین و آتی به دلیل نبود سامانه بانکداری متمرکز هنوز به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و این مساله برای مشتریان سابق این سه بانک و موسسه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بانک مرکزی برای سامان دادن به وضع نظارتی خود بر بانک‌ها و موسسات مالی تصمیم به ادغام موسسات و بانک‌های مختلف گرفت. آخرین ادغام بانکی انجام شده به دستور بانک مرکزی، ادغام بانک تات با دو موسسه مالی و اعتباری آتی و صالحین بود که به تازگی عملی شد، اما این ادغام هنوز مشکلاتی پیش رو دارد که باید هر چه زودتر از میان برداشته شوند.

در ابتدا برخی شعب این سه نهاد مالی گرچه در ابتدا تابلوهای سر در خود را تغییر نمی‌دادند، اما بعد از هشدارهای صریح بانک مرکزی سردر شعب خود را به نام “بانک آینده” تغییر دادند.

نکته جالب توجه اینجا است که هر چند این 3 بانک تابلوهای خود را تغییر داده‌اند اما مدل، رنگ و فونت این تابلوها یکسان نیست. این تفاوت در امری چنین ساده خبر از ناهماهنگی این سه بانک و موسسه می‌دهد.

به گفته فارس ظاهراً مشکل جدیدی برای مشتریان این بانک جدیدالتاسیس هم ایجاد شده است. برخی از مشتریان بانک سابق تات یا دو مؤسسه آتی و صالحین در تماس با خبرگزاری فارس از عدم پذیرش چک‌های منتشر شده توسط بانک تات یا حساب‌های دو مؤسسه دیگر در شعب بانک آینده خبر می‌دهند.

یکی از این افراد در همین باره می‌گوید: چکی که متعلق به بانک تات بود را به شعبه بانک آینده ارائه کردم، که کارمند شعبه گفت: اطلاعات این چک و حساب در بانک وجود ندارد. به گفته یکی از مشتریان، مسئول یکی از این شعب در این باره گفته است: سیستم اطلاعاتی این سه نهاد به یکدیگر وصل نشده و هر کدام به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند.

در واقع باید گفت که این سه نهاد مالی هنوز به یک بانک واحد تبدیل نشده‌اند. زیرا هیچ کدام حساب متعلق به موسسه دیگر را نمی‌پذیرند و علت آن هماهنگ نشدن اطلاعات آنهاست.

بنابراین اکنون مشکل دیگری به نام عدم یکپارچه‌سازی اطلاعات بانک‌های ادغامی به وجود آمده است و به نظر می‌رسد بانک مرکزی که برای تغییر نام این سه نهاد مالی به نام بانک آینده هشدارها و اولتیماتوم‌های پی‌در پی می‌داد، این بار باید برای یکپارچه‌سازی اطلاعات این سه موسسه ضرب‌الاجل تعیین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.