راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

این روزها همه عضو باشگاه مشتریان می‌شوند؛ شما چطور؟

باشگاه، کلمه‌ای که تا همین چندی پیش وقتی به گوشمان می‌خورد یاد لوازم بدنسازی و میز پینگ پنگ و اینجور چیزها می‌افتادیم اما حالا دیگر معناهای دیگری هم دارد. باشگاه کلمه‌ای است که حالا هر وقت به گوش خانم کوکب نوروز می‌خورد او یاد نیسان قشقایی‌ای می‌افتد که به خاطر عضویتش در باشگاه مشتریان پاسارگاد برنده شد و یا آقای سید بهنام کوهزاد که به خاطر عضویتش در همین باشگاه یک iPad برنده شد. اما پاسارگاد تنها بانکی نیست که از این نوع باشگاه‌ها دارد.

بانک‌ها برای ایجاد روابط بهتر و پایدار با مشتری، باشگاه مشتریان را تاسیس کرده‌اند. در این میان، بانک‌هایی مانند ملت و پاسارگاد در این مسیر پیشقدم می‌باشند. این اقدام بانک‌ها در راستای تاسیس باشگاه مشتریان، اقدامی پسندیده است که حتی الامکان احترام به مشتری و نیازهای او را درشبکه بانکی نهادینه می‌نماید و در راستای فرهنگ سازی برای توسعه خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک، اقدامی قابل تحسین به شمار می‌رود. (اینجا)

کسب امتياز در باشگاه مشتریان از طريق استفاده از خدمات بانکداري مجازي و پايانه‌هاي کارتخوان و خودپرداز بانک‌ها و انجام فعاليت‌هاي بانکي مورد نظر امکان‌پذير است. تعداد دفعات استفاده از خدمات بانکداري مجازي و مبلغ تراکنش‌هاي انجام شده از مهمترين عوامل تأثيرگذار در جمع‌آوري امتياز براي مشتريان هستند.

باشگاه مشتریان هم برای مشتری و هم برای بانک مزایای زیادی دارد. مشتری با عضویت در این باشگاه و انجام هر چه بیشتر تراکنش‌های پرداختی از طریق پایانه فروش نصب شده در فروشگاه خود امتیاز بیشتر کسب می‌کند و به جوایز نقدی و غیر نقدی می‌رسد و از سوی دیگر بانک از این طریق مشتریان را تشویق به انجام هر چه بیشتر پرداخت‌هایشان به صورت الکترونیکی می‌کند و این یعنی پول بیشتری در حساب آن بانک گردش پیدا می‌کند. برای دانستن دیگر مزایای باشگاه مشتریان و اهمیت آن اینجا را کلیک کنید.

در نهایت آنچه که نمایان است این است که باشگاه مشتریان، پدیده‌ای است که در آن هم بانک راضی است و هم مشتری و شاید همین امر باعث شده است که این پدیده هر روز جدی تر از دیروز پیش برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.