راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جزییات جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی جیبیت از زبان مدیرعامل این استارت‌آپ فین‌تکی

پیش از این، «راه‌پرداخت» در خبری به جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی یکی از استارتاپ‌های حوزە پرداخت کشور اشاره داشت. جزئیات این سرمایه‌گذاری را در گفت‌وگو با سیدحسین نبوی مؤسس و مدیرعامل استارت‌آپ جیبیت جویا شده‌ایم.

نبوی درباره جذب سرمایه این استارت‌آپ گفت: «مبلغ ذکر شده در خبرها هدف پیش روی این مجموعه در سال آینده بوده، که تاکنون بیش از یک سوم آن محقق شده است.»

او در ادامه افزود: «در حقیقت این عدد مربوط به مجوز اخذ شده توسط جیبیت از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی با نام فیپا است، که جهت تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران غیر ایرانی صادر می‌شود.»

بر اساس گفته‌های نبوی، جیبیت راهکارهای نوین پرداخت را در قالب کیف پول دیجیتال و درگاه پرداخت آنلاین ارائه می‌کند و با الهام از  علی‌پی فعالیت خود را آغاز کرده است. سید حسین نبوی در ادامه دربارە زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزە کاری پرداخت ایران گفت: «طی سال‌های اخیر، صنعت پرداخت در برخی از کشورها تحول چشمگیری را شاهد بوده، به طوری که سهم پرداخت‌های موبایلی نسبت به سایر روش‌ها شاهد افزایش قابل توجهی بوده است. این تغییرات منجر به خلق خدماتی شده، که پیش از این امکان آن وجود نداشته است.»

نبوی افزود: «جذب سرمایه جیبیت طی سه مرحله از اروپا و آسیا انجام شده، که به منظور انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی و همچنین ورود به بازار در نظر گرفته شده است. طبیعتاً در اختیار داشتن مجوزهایی از قبیل شرکت دانش‌بنیان، فیپا و پرداخت‌یاری در مسیر جذب سرمایه مؤثر بوده و خواهد بود.»

در ادامه نبوی درباره برنامه‌های آتی جیبیت گفت: «من فکر می‌کنم علی‌رغم تمامی ویژگی‌های منحصر به فرد بازار پرداخت ایران، طی سال‌های آینده به سمت پرداخت موبایلی حرکت خواهیم کرد. هدف ما ایجاد یک اکوسیستم پرداخت موبایلی است، که چشم‌انداز بلند پروازانه آن می‌تواند تحقق بخشی از خدمات بانکداری مجازی در قالب یک سوپر اپ باشد.»

نبوی در پاسخ به این پرسش که آیا برای دریافت سرمایه داخلی نیز برنامه‌ای دارید؟ پاسخ داد: «با توجه به اینکه جیبیت در سال آینده قصد ورود به بازار با چند سرویس و محصول تازه را دارد، معتقد هستم که سرمایه‌پذیری یا مشارکت با مجموعه‌های ایرانی پیشرو می‌تواند نقش قابل توجهی در تحقق این چشم‌انداز ایفا کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.