راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌آپی که از طریق آن می‌توانید اثبات کنید شما ساتوشی ناکاماتو هستید

آلباکور (Albacore) استارت‌آپی است که با طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشنی به افراد این امکان را می‌دهد تا تنها با یک کلیک ساده روی یک دکمه، پیامی را روی بلوک نخستین امضا کنند و بدین ترتیب به دنیا ثابت کند که خودش ساتوشی ناکاماتو است.

البته آلباکور این اپلیکیشن را صرفا شوخی ساده‌ای معرفی می‌کند که فقط به خاطر رو کردن تلاش‌های فریبکارانه کریگ رایت در نظر گرفته است که سعی داشت افراد را متقاعد کند که او خالق و سازنده اصلی بیت‌کوین است. بعد از اینکه حقه‌های رایت رو شد، آلباکور برای معرفی او از نام مستعار فیک‌توشی (Faketoshi) استفاده کرد.

آلباکور در ادامه توضیح می‌دهد: «باتوجه به اینکه هرکسی در تلاش است تا خودش را ساتوشی معرفی کند و کسانی مانند کریگ رایت نیز در این زمینه دست به اقداماتی زده‌اند، ما تصمیم گرفتیم راه را برای دیگر افراد نیز ساده‌تر کنیم تا هرکسی بتواند چنین ادعایی داشته باشد.»

با کلیک روی این دکمه Make Me Satoshi شما می‌توانید امضا و پیام هشی تولید کنید که با آدرس استخراج‌شده از اولین بلوک تایید و معتبر می‌شود؛ بلوکی که به‌عنوان اولین بلوک استخراج‌شده توسط ساتوشی استخراج شده است. فقط اینکه درخواست پیام متن آشکاری که هش را تولید کرده است نباشید.

 

آیا کریگ رایت می‌تواند اثبات کند که ساتوشی است؟

کریگ رایت زمانی معروف و شناخته شد که ادعا کرد ساتوشی ناکاماتو واقعی او است. گرچه این ادعامدت زمانی بعد به فراموشی سپرده شد اما اخیر و در پی انتشار برخی داستان‌های کوتاه مبنی بر اینکه او خالق بیت‌کوین است با مخالفت‌ها و اعتراضاتی روبه‌رو شد.

رایت به‌تازگی اعلام کرده که حاضر است نسبت به اظهاراتی که مبنی بر ساتوشی ناکاماتو بودن کرده، شهادت بدهد و جامعه کاربران تنها درصورتی اظهارات رایت را قبول می‌کند که او توکن‌هایش را از کیف پول خود جابه‌جا کند و اثبات کند کلیدهای خصوصی را در اختیار دارد که تنها در دسترس ساتوشی ناکاماتو می‌تواند باشد.

آلباکور با این اپلیکیشن نه تنها فرایندها را ساده‌سازی کرد بلکه متدولوژی ایجاد آن را هم افشا کرد. آلباکور در پستی که در وبلاگش منتشر کرد، تمام جنبه‌های فنی و تئوری را توضیح داد تا راحت‌تر بتوان کاری که کریگ رایت انجام داده است را درک کرد و حتی کد برنامه را هم در دسترس عموم قرار داده است.

حالا به راحتی هرکسی می‌تواند ادعا کند که ساتوشی ناکاماتو واقعی او است.

منبع: Crypto new media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.