راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مایکروسافت هم در چند هفته گذشته و با توجه به اتفاقاتی که در حوزه بورس و برای بازار سهام، به‌ویژه برای سهام غول‌های فناوری افتاد، جزء شرکت‌های خبرساز شده بود.

با توجه به اینکه اوضاع شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، نت‌فلیکس، آمازون، آلفابت و… تعریف چندانی نداشت، به نظر می‌رسید که مایکروسافت توانسته بود به نسبت بقیه عملکرد بهتر و در واقع سقوط کمتری داشته باشد. به همین دلیل هم توانست عنوان باارزش‌ترین شرکت را از اپل (که به‌تازگی به ‌عنوان اولین شرکت آمریکایی با ارزش میلیاردی دست یافته بود) گرفته و از آن خود کند.

مایکروسافت در سال 1975 و توسط پائول آلن و بیل گیتس تاسیس شد و فعالیتش را با شعار «یک رایانه روی هر میز و در هر خانه که نرم‌افزارهای مایکروسافت را اجرا کند» شروع کرد. مسئولیت مدیرعاملی شرکت برعهده ساتیا نادلا است که از سال 2014 و به‌عنوان جایگزین استیو بالمر، با این عنوان در مایکروسافت مشغول به فعالیت است.

نادلا متولد هند است و تحصیلات دانشگاهی‌اش را در آمریکا گذرانده و بیش از 22 سال در بخش‌های مختلف این شرکت کار کرده است. او پیش از مدیرعاملی در سمت معاون اجرایی شرکت فعالیت می‌کرده و در آن زمان موفقیت‌های بسیاری از جمله راه‌اندازی بینگ، جست‌وجوگر مایکروسافت، داشت.

نادلا کتابی تحت عنوان «Hit Refresh» نوشته است که در آن به بررسی زندگی‌اش، حرفه‌اش در مایکروسافت و باورش بر اینکه فناوری چطور می‌تواند آینده را شکل دهد، پرداخته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.