پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
اینترنت بانک پستبانک ایران در بستر یکی از نرمافزارهای بانکی کشور با امکان ارائه انواع خدمات، نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مشتریان این بانک داشته و میزان استفاده از این خدمت درسطح کشور در حال افزایش است. بخشی از خدمات اینترنت بانک پست بانک ایران، سامانه «سلام» و «میز خدمت الکترونیکی» است.
به گزارش روابط عمومی پستبانک ایران، اینترنت بانک این بانک شامل بخشهای سپردهها در یک نگاه، روزشمار مالی، تماسها، انتقال وجه، گزارش، مدیریت چک، مدیریت تسهیلات، مدیریت کارت، پرداخت عادی است و در هر بخش نیز خدمات موردنیاز به تفکیک انجام میشود.
در بخش «سپردهها در یک نگاه» مشتری میتواند لیست انواع حسابهای قرضالحسنه، سپرده و جاری خود را با آخرین ماندهحسابها مشاهده کرده و درصورت نیاز گزارش گردش حسابهای خود را در دورههای مختلف زمانی دریافت کند.
در بخش «انتقال وجه» نیز عملیات بانکی متعددی نظیر، انتقال وجه عادی بین سپردههای شخصی یا سپرده اشخاص دیگر در بانک، انتقال وجه دستهای از سپرده شخصی به چندین سپرده دیگر، انتقال کارت به کارت برای انتقال وجه از کارتهای پست بانک به کارتهای عضو شبکه شتاب، انتقال وجه بین بانکی پایا عادی جهت انتقال وجه از سپرده خود به سپردهای در بانک دیگر، انتقال وجه بین بانکی پایا دستهای جهت انتقال وجه از سپرده خود به چندین سپرده در بانکهای دیگر در دسترس مشتریان قرار دارد.
همچنین در بخش گزارش تراکنشهای کارت نیز ریز عملیات کارت، دریافت دوباره رسید و تاریخچه عملیات کاربر توسط کاربر قابل اجراست. در بخش چک و دستهچک نیز فهرستی از سپردههای جاری مشتریان که دارای دستهچک میباشند ارائه میشود و مشتری با انتخاب هریک از سپردههای جاری خود، میتواند گزارشی از دستهچکهای آن سپرده دریافت کند.
مشتریان پستبانک ایران در بخش چکهای واگذارشده به سپرده در اینترنت بانک میتوانند کلیه چکهای واگذارشده به هریک از حسابهای خود را با جزئیات کامل مشاهده کنند و درصورت تمایل کلیه اطلاعات را بهصورت خروجی با فرمت pdf و Excel دریافت کنند. در بخش مشاهده تسهیلات اگر مشتری از بانک تسهیلاتی دریافت کرده باشد، میتواند گزارش کاملی از اطلاعات اصلی و آخرین وضعیت اقساط آنها را در این بخش مشاهده کرده و امکان پرداخت تسهیلات دیگران نیز با داشتن شماره تسهیلات مورد نظر مقدور میباشد.
در بخش شارژ مستقیم تلفن همراه نیز مشتریان جهت شارژ سیمکارت اعتباری با مبلغ دلخواه، دیگر نیازی به وارد نمودن کد رمز از طریق تلفن همراه نداشته و سیم کارت اعتباری تلفن همراه او در صورت درخواست مشتری بهصورت خودکار شارژ میشود. مشتریان این بانک با مراجعه به اینترنت بانک در بخش سرویسهای پرداخت از خدماتی مانند پرداخت قبض و پرداخت قبض دستهای نیز برخوردار میشوند.
آن دسته از مشتریان پستبانک ایران که تاکنون از اینترنت بانک استفاده نکردهاند میتوانند با مراجعه به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور درخواست مکتوب خود را ارائه و از خدمات متنوع و شبانهروزی این بانک استفاده کنند.