راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از 30 درصد ترافیک موجود روی بیت‌کوین به‌خاطر پروژه جدید وری‌بلاک است

طی چند هفته گذشته یک پروژه بلاکچینی به نام وری‌بلاک (Veriblock) راه‌اندازی شده است که پروتکل‌های آن از شبکه بیت‌کوین کر پیروی می‌کنند و جالب است بدانید که بیش از یک چهارم تراکنش‌های بیت‌کوین به دلیل همین سیستم وری‌بلاک رخ داده است و اتفاقا از این پروژه به خاطر استفاده اینچنینی از بلاکچین انتقاد شده است.

اکثر مردم از این موضوع بی‌اطلاع‌اند که تقریبا یک چهارم تراکنش‌های روزانه زنجیره بیت‌کوین به دلیل وجود پروژه‌ای به نام وری‌بلاک است. زنجیره وری‌بلاک از سیستمی به نام Proof of Proof استفاده می‌کند که روشی برای ایجاد امنیت زنجیره بیت‌کوین است.

هدف وری‌بلاک ارائه امنیت بلاکچین جایگزین است و این کار را با وارد کردن اسنپ‌شاتی از دفاتر کل آلت‌کوین به زنجیره بیت‌کوین انجام می‌دهد. وری‌بلاک با استفاده از تراکنش‌های OP return و دیگر روش‌ها قصد جاسازی داده‌های بلاکچین در یک تراکنش بلاکچین SP را دارد.

ماه پیش جمسون لوپ توسعه‌دهنده بیت‌کوین و مدیر ارشد فناوری شرکت کاسا، متوجه شد که سیستم وری‌بلاک بیشتر تراکنش‌های OP return مبتنی بر بیت‌کوین را در اختیار دارد.

براساس آمار منتشرشده طی این هفته وری‌بلاک بیش از 30 تا 45 درصد از تراکنش‌ها را تصاحب کرده است و این پروژه که هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد توانسته توجه بسیاری از مشتاقان ارزهای رمزنگاری‌شده را به خود جلب کند. اما تعدادی دیگر از اعضای جامعه بیت‌کوین این پروژه را آشغالی بیش نمی‌دانند و بابت اسپم کردن شبکه گله‌مندند.

معمولا ارزیابی‌های مختلفی درمورد اسپم بودن یا نبودن موارد کاربردی تراکنش‌ها وجود دارد. بیشتر مردم متوجه این موضوع هستند که این شبکه به طور ذاتی مجاز نیست اما این موضوع تا زمانی که کاربران بابت فضای بلوک مورداستفاده‌شان پرداخت انجام می‌دهند، اهمیت چندانی ندارد.

وری‌بلاک بر این باور است که دیگر بلاکچین‌ها هم جذب سیستم مورد استفاده این پروژه، یعنی PoP می‌شوند چراکه از این طریق می‌توانند نهایت استفاده از امنیت و اعتبار بیت‌کوین را ببرند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.