راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین: معما، تناقض، فرصت»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین: معما، تناقض، فرصت» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین: معما، تناقض، فرصت»

 

بلاک‌چین: معما، تناقض، فرصت

احتمالاً از طریق مطالعه یا حضور در کنفرانس‌های «فین‌تک» با بیت‌کوین آشنایی دارید. می‌توانید با استفاده از بیت‌کوین‌ پیتزا، قهوه یا حتی بلیت سفر فضایی بخرید. هرجا که این کلمه مطرح می‌شود بحث‌های شدیدی هم پس از آن به وجود می‌آیند. اولین کاربران بیت‌کوین معتقدند که بیت‌کوین وابستگی آن‌ها به بانک‌ها و دولت‌ها را از بین می‌برد. کارشناسان حوزه کسب‌وکار و تجارت می‌گویند که بیت‌کوین به‌زودی از بین می‌رود.

با توجه به شدت گرفتن بحث درباره بیت‌کوین، محققان، فناوری زیربنایی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به طور کامل بررسی کرده‌اند. این فناوری زیربنایی همان بلاکچین است (پروتکلی برای تبادل ارزش بدون واسطه در اینترنت) البته حرف‌های زیادی شنیده می‌شوند که بلاکچین علاوه بر تغییر در سیستم بانکداری باعث ایجاد تغییر در سایر صنایع نیز می‌شود.

براساس نظرسنجی که مجمع جهانی اقتصاد (WEF) اخیراً انجام داده است اکثر کارشناسان و مدیران اجرایی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظار دارند که تا سال 2025 حداقل 10 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی روی پلتفرم‌های بلاکچین ذخیره شوند. هرچند که مجمع جهانی اقتصاد تا سال 2027 انتظار نقطه اوجی برای فناوری بلاکچین ندارد، پیش‌بینی می‌کنیم که به واسطه ظهور کاربردهای مختلف در بخش‌های مختلف، پذیرش و استفاده از این فناوری با سرعت بیشتری رخ دهد.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین: معما، تناقض، فرصت»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.