راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارگاه ارائه محصول سامانه «نفیس» شرکت فن‌آوا برگزار شد / زندیه: سامانه «نفیس» یک محصول اختصاصی برای شرکت‌های psp است

شرکت فن‌آوا کارت، با شعار «هر کسب‌وکار یک راهکار» به عنوان حامی الماس در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت حضور داشت و در دومین روز از این همایش کارگاه معرفی «سامانه نفیس» را برگزار کرد.

در این مراسم، حمیدرضا زندیه، معاون توسعه محصول شرکت فن‌آوا کارت، سامانه نفیس را یک سیستم جامع پرداخت دانست و گفت: «این محصول یک محصول اختصاصی برای شرکت‌های psp است.»

او ویژگی خاص این محصول را جامع بودن آن عنوان کرد و تاکید کرد: «به لحاظ ساختاری معمولا PSPها نرم‌افزارهای جداگانه‌ای برای مدیریت پذیرندگان، دارندگان و پشتیبان انبارداری تولید می‌کنند؛ در این سامانه این زیرساخت‌ها تعبیه‌شده است. کلیه سیستم‌های زیرساختی که برای یک psp لازم است در این محصول پیش‌بینی‌شده است. زیرسیستم مالی و حسابداری در این نرم‌افزار، می‌تواند عملیات مالی و حسابداری را به ازای تراکنش‌های بانکی انجام بدهد.»

زندیه گفت: «ایجاد باشگاه مشتریان از دیگر امکانات این سامانه است، که امکان این را فراهم می‌کند که بر روی سویچ پرداخت psp ایجاد باشگاه مشتریان انجام شود و با شارژ اعتبار می‌توان اعتبار را در درگاهای پرداخت مختلف استفاده کرد. در این سامانه، کارت بانکی هر شخص می‌تواند به عنوان کارت باشگاهی‌اش شناخته شود.»

او همچنین با اشاره به اینکه منوی اصلی دستگاهای کارت‌خوان قابلیت انجام چهار تراکنش با عنوان‌های خرید، موجودی، شارژ، قبض را دارند از امکان انجام تراکنش جدیدی در این سامانه خبر داد.

زندیه، سرویس اعتباری، اقساطی، ارائه بن، تخفیف پذیرنده، تخفیف کالا، شارژ مستقیم، پنل sms، سرویس کیف پول، خرید شناسه دار، جشنواره، خرید با درصد تسهیم را از سرویس‌های جدید این سامانه شمرد و یاد آور شد که می‌توان از آنها در درگاهای مختلف استفاده کرد.

او درباره‌ سرویس اعتباری گفت: «این اعتبار می‌تواند روی کارت‌های بانکی از دو روش توسط سیستم‌های بانکی و یا سازمان‌های شخصی تامین شود، و بعدازآن با خرید به جای پرداخت از موجودی از کارت بانکی، اعتباری که شارژ شده کسر شود.»

معاون توسعه محصول شرکت فن‌آوا، عملکرد سرویس اقتصادی این سامانه را همانند سرویس تسهیلاتی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: «بعد از خرید و مشخص شدن تعداد اقساط و پایان عملیات پرداخت این سامانه به صورت خودکار ماهانه اقساط سررسید شده را در فرایند تسویه قرار می‌دهد تا اقساط از طریق حساب بانکی یا اعتباری شخص پرداخت شوند. همچنین به ازای تمامی تراکنش‌هایی که در این سامانه انجام‌شده، بر اساس سرفصل‌هایی که خود شرکت می‌تواند آنها را تعریف کند، سند حسابداری زده می‌شود.»

او تاکید کرد: «این سیستم‌ها حلقه بسته (close loop) هستند و خارج از شبکه بانکی فعالیت می‌کنند. در سامانه «نفیس» کارت شخص به عنوان آیدی شخص، شناخته‌شده همچنین شناسایی اشخاص از طریق کارت بانکی‌شان می‌تواند انجام شود. این سیستم برای شخص رمز ایجاد می‌کند که با این رمز می‌توان عملیات را انجام داد. سازمان‌های مختلف به صورت (close loop) می‌توانند از این سامانه استفاده و پنل تخصصی خودشان را ایجاد کنند؛ بدون اینکه بدانند به یک سوئیچ پرداخت psp متصل می‌شود.»

زندیه، در ادامه به طور خلاصه به توضیح هر یک از این سرویس‌ها و امکان ایجاد طبقه‌بندی مشتریان به دسته‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی پرداخت و گفت: «می‌توانید برای هر یک از این گروه‌ها سرویس‌های مجزایی تعریف کنید.»

او در آخر گفت: «اکنون حدود ۱۵۰ شرکت از این سامانه استفاده می‌کنند، هدف ما فروش این سامانه نبوده است و بیشتر بر روی آن تاکید داریم که به صورت مشارکتی با شرکت‌ها همکاری کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.