راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنرانی نیما امیرشکاری در مورد انقلاب بلاکچین در دومین روز از همایش بانکداری الکترونیک

در دومین روز از هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، نیما امیرشکاری، مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان اولین سخنران در مورد انقلاب بلاکچین صحبت کرد.

امیرشکاری در ابتدا از مفهوم بلاکچین گفت و اینکه این فناوری می‌خواهد به ما بفهماند که دیگر اعتماد کافی به موجودیت‌های مرکزی وجود ندارد. او آماروارقامی از دنیا ارائه داد که ۴۳ درصد نقض داده‌ها از داخل سازمان بوده و هکرهای بیرونی تعدادشان از ۳۳ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

انقلاب بلاکچین

به گفته مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میزان اعتماد مردم به فناوری ۷۹ درصد و این میزان اعتماد در مورد موسسات مالی و بانک‌ها تنها ۴۷ درصد بوده است.

امیرشکاری در ادامه به برخی ویژگی‌های ابزارهای مبادله از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز مانند بارتر، طلا و نقره، ارزهای فیات و بیت‌کوین پرداخت و آنها را از لحاظ قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف بررسی کرد و سپس به معرفی جایگاه و مرزبندی میان بیت‌کوین، ارزهای رمزنگاری‌شده، بلاکچین و فناوری دفاتر کل توزیع‌شده پرداخت و گفت که بلاکچین یکی از زیرشاخه‌های فناوری دفاتر کل توزیع‌شده است و ارزهای رمزنگاری‌شده هم یکی از انواع کاربردهای بلاکچین است که معروف‌ترینشان بیت‌کوین است.

امیرشکاری در صحبت‌هایش به ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاکچین پرداخت و گفت که بلاکچین مفهومی به نام trustless trust را ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.