راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک از هشت کتاب رونمایی می‌کند

هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سه‌شنبه و چهارشنبه 9 و 10 بهمن‌ماه 97 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. راه پرداخت در این همایش از 8 کتاب در حوزه فناوری‌های مالی رونمایی می‌کند. کتاب‌های «بلاکچین و قانون»، «نفرین پول نقد»، «مجموعه قوانین فضای مجازی»، «مبانی بلاکچین»، «چهره‌های فین‌تک ایران»، «انقلاب بلاکچین»، «قدرت بانکداری همراه» و «پایان پول» این کتاب‌ها هستند.

 

انقلاب بلاکچین

در کتاب «انقلاب بلاکچین» به انقلابی پرداخته شده که به عقیده خیلی‌ها می‌تواند همه‌چیز را تحت تاثیر قرار دهد. کتاب انقلاب بلاکچین (Blockchain Revolution) در مورد کاربرد فناوری بلاکچین، چگونگی گسترش آن در آینده و تغییر و تحولاتی که در روند اجرای فرایندهای آنلاین به وجود می‌آورد، توضیحات خوب و کاربردی دارد. در این کتاب از ثبت داده‌های پزشکی تا رای‌گیری‌های آنلاین و از تقاضانامه بیمه تا موضوعات پرداختی را پیدا خواهید کرد. همچنین در کتاب انقلاب بلاکچین به چالش‌های این تکنولوژی نیز پرداخته شده است. نویسنده کتاب انقلاب بلاکچین دان تاپ اسکات است و مازیار معتمدی مترجم این کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای است. از نظر نویسندگان کتاب، آخرین باری که غول تکنولوژی از چراغ جادو رهایی پیدا کرد، فناوری اینترنت شکل گرفت و ایمیل، شبکه جهانی وب، شرکت‌های دات‌کام، شبکه‌های اجتماعی، وب موبایلی، کلان داده، رایانش ابری و روزهای آغازین اینترنت اشیا، مواردی بودند که این غول برای ما به ارمغان آورده بود.

این کتاب با حمایت شرکت داده‌ورزی سداد منتشر شده است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

بلاکچین و قانون

کتاب «بلاکچین و قانون» به بررسی موانع حقوقی و قانونی گسترش استفاده از بلاکچین و لزوم تصویب مقررات نوین در این حوزه می‌پردازد. کتاب بلاکچین و قانون (Blockchain and Law) به بررسی موانع حقوقی و قانونی گسترش استفاده از بلاکچین و لزوم تصویب مقررات نوین در این خصوص می‌پردازد. در این کتاب به این موضوع پرداخته می‌شود که بلاکچین می‌تواند بر دولت‌ها نیز تأثیر داشته باشد و به شکل‌گیری ساختارهای نوین سازمانی که تصمیم‌گیری‌های مشارکتی در آن پررنگ‌تر است، بینجامد. حذف واسطه اصلی‌ترین مزیت بلاکچین به شمار می‌رود و همین مزیت به کاهش قدرت قوانین و مقررات سنتی منجر می‌شود. این کتاب به دنبال ذات دوگانه بلاکچین است. ظهور قوانین رمزی را تشریح می‌کند و به حوزه‌های بالقوه قانون‌گذاری اشاره خواهد کرد. در این کتاب فرض بر این است که خواننده دانشی درباره بلاکچین ندارد و بنابراین ابتدا تاریخچه‌ای مفصل و مروری فنی از این فناوری بیان می‌شود. نویسندگان کتاب در ابتدا شرایطی را که به واسطه ظهور بلاکچین و فناوری‌های مرتبط با آن به وجود آمده، تشریح می‌کنند. حامد حیدری و یاسر زندی بلاکچین و قانون را ترجمه کرده‌اند. این کتاب ۳۰۴ صفحه دارد.

این کتاب با حمایت موسسه ملل منتشر شده است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

نفرین پول نقد

کتاب «نفرین پول نقد» را کنت روگوف اقتصاددان معروف آمریکایی نوشته است و نظریاتی که روگوف در این کتاب در خصوص پول نقد و چالش‌های مرتبط با آن مطرح کرده، حسابی جنجال به پا کرده است. به راستی آیا تا به حال به جامعه‌ای بدون پول نقد فکر کرده‌اید؟ به مزایا و معایب و چالش‌های پیش روی آن فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید بیشتر سازمان‌های زیرزمینی مخالف حذف پول نقد هستند؟ آیا زمان آن نرسیده که دولت‌های کشورهای پیشرفته کنار گذاشتن پول نقد را شروع کنند؟ آیا می‌دانستید ایده کنار گذاشتن پول نقد از چه زمانی شروع شد؟ آیا ارزهای رمزنگاری شده جایگزینی برای پول نقد در آینده خواهند بود؟ از حذف پول نقد چه کسانی متضرر می‌شوند و چه کسانی منفعت می‌برند؟ آیا گزارش‌های مرکز آمارهای جهانی نشان از کمتر شدن پول نقد در مبادلات دارند یا عکس این فرضیه در حال شکل‌گیری است؟ کنت روگوف نویسنده کتاب سعی کرده به همه این سوالات پاسخ دهد و با بررسی همه‌جانبه، امکان حذف پول نقد را ترسیم کرده است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

مجموعه قوانین فضای مجازی

محمدجعفر نعناکار و محمدحسن خلخالی کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی» را نوشته‌اند. فضای مجازی واژه‌ای است که این روزها از زبان مسئولان و مقامات دولتی زیاد شنیده می‌شود. مجموعه‌های مختلف حاکمیتی تلاش می‌کنند تا با وضع قوانین و مقرراتی بتوانند نظارت و کنترل بیشتری بر این فضا داشته باشند و تا آنجا که ممکن است فعالیت در این فضا را در چارچوب قانون درآورند؛ هرچند ماهیت این حوزه به قدری پویاست که قوانین و مقررات نمی‌توانند همه جنبه‌های آن را پوشش دهند. امروزه با گسترش فناوری‌ها و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی جدید که باعث ارتباطات زیادی بین افراد می‌شود، ضرورت داشتن دانش استفاده از این ابزارها و نرم‌افزارها و همچنین تدوین قواعد حاکم بر زیست در این فضا بیشتر محسوس است. به علاوه نکته حائز اهمیت این است که هر کدام از وسایل ارتباطی نوظهور و هر نرم‌افزاری که تولید می‌شود، فلسفه و قوانین خاص خود را دارد، ضمن اینکه انتقال‌دهنده نوعی فرهنگ در لایه‌های عمیق‌تر است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

مبانی بلاکچین

کتاب «مبانی بلاکچین» پلی بین توضیحات و تعاریف صد درصد فنی و صد درصد کسب‌وکاری بلاکچین است. دنیل درشر، نویسنده کتاب مبانی بلاکچین تلاش کرده به ساده‌ترین شکل ممکن فناوری پیچیده بلاکچین را توضیح دهد. این کتاب پلی بین توضیحات و تعاریف صد درصد فنی و صد درصد کسب‌وکاری بلاکچین است. در 25 گام مختصر و مفید، این کتاب مبانی تکنولوژی بلاکچین را به شیوه‌ای غیرفنی و ساده توضیح می‌دهد. با وجود ماهیت فنی بلاکچین، خواندن این کتاب به دانش قبلی در علوم کامپیوتر، ریاضی، برنامه‌نویسی و کرپیتوگرافی نیازی ندارد. با توجه به رویکرد آموزشی آن، این کتاب یک مسیر جامع و آسان برای خودآموزی تمام اجزای بلاکچین و اصول و مفاهیم تکنیکال اساسی آن، پیش روی خواننده می‌گذارد. مخاطب هدف کتاب مبانی بلاکچین همه افرادی هستند که می‌خواهند بدانند فناوری بلاکچین چیست؟ چگونه کار می‌کند و چطور این پتانسیل را دارد که سیستم مالی کنونی دنیا را دگرگون کند؟ این کتاب گام‌به‌گام خواننده را با فناوری بلاکچین آشنا می‌کند.

این کتاب با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سپهر منتشر شده  است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

چهره‌های فین‌تک ایران

کتاب چهره‌های فین‌تک ایران را قاسم سرافرازی نوشته است. این کتاب روایت زندگی ۱۱ چهره برجسته حوزه فناوری‌های مالی ایران یا همان فین‌تک است. کتاب چهره‌های فین‌تک ایران برای افرادی که می‌خواهند با تاریخچه فناوری‌های مالی و بانکداری ایران و تلاش‌هایی که برای پیشرفت در حوزه نرم‌افزارهای بانکی در طول ۴۰ سال گذشته صورت گرفته نیز آشنا شوند، مفید است. شرایط نامناسب اقتصادی، تحریم‌ها، فیلترینگ و موانع کوچک و بزرگی که بر سر راه استارت‌آپ‌ها و تازه‌واردان حوزه‌های فناوری مالی وجود دارد، بسیاری را با این تصور مواجه ساخته که در حال کار کردن در بدترین شرایط اقتصادی ممکن هستند؛ اما خواندن خاطرات و تجربیات افرادی که در حوزه بانکی و فناوری‌های مالی موی سپید کرده‌اند و مقایسه مشکلات و چالش‌هایی که با آنها مواجه بوده‌اند، می‌تواند این نوع نگاه را تغییر دهد و این احساس را به وجود بیاورد که شرایط فعلی هرچند مطلوب نیست، اما به مراتب از 100، 50 و حتی 10 سال پیش بهتر است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

قدرت بانکداری همراه

فراگیری اینترنت و گوشی‌های هوشمند، تحولات گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف کسب‌وکاری پدید آورده است و کتاب «قدرت بانکداری همراه» در این مورد است. کتاب قدرت بانکداری همراه (The Power of Mobile Banking) از پارادایمی جدید می‌گوید که در آن دنیا در کنترل ابزارهای همراه است. نویسنده کتاب استراتژی‌هایی را برای استفاده از بانکداری همراه ارائه کرده است و نشان می‌دهد که چگونه بانکدارها می‌توانند محصولات و خدماتشان را متناسب با نسل جدید ارائه دهند. این کتاب از گسترش سیستم‌های پرداخت همراه می‌گوید که فرصت‌هایی را برای مؤسسات مالی به وجود می‌آورد. مینا والی و مونا نهالبار این کتاب را ترجمه کرده‌اند. قدرت بانکداری همراه ۲۰۰ صفحه دارد.

این کتاب با حمایت شرکت آدونیس منتشر شده است.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

 

پایان پول

با اینکه تقریبا همه بیت‌کوین را به‌عنوان معروف‌ترین ارز رمزنگاری‌شده می‌دانند؛ اما چیزهای به‌مراتب جذاب‌تری از این حوزه در حال ظهور است و توضیح خواندنی از فناوری پشت بیت‌کوین یعنی زنجیره بلوک، در این کتاب داده شده است که بزرگ‌ترین پیشرفت و توسعه از زمان اختراع اینترنت تا به امروز محسوب می‌شود. کتاب نثری ساده و روان دارد و به تمام سوالات اساسی خوانندگان درباره ارزهای رمزنگاری شده و بلاکچین پاسخ می‌دهد. نکته مثبت دیگر کتاب که آدام روتستین از موسسه نیواساینتیست آن را نوشته، این است که شما بدون داشتن تخصص و اطلاعات اولیه درباره بیت‌کوین و بلاکچین هم می‌توانید به پاسخ‌هایتان برسید.

خرید کتاب از فروشگاه راه پرداخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.