راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهکار پارمیس 360 به‌دنبال تبدیل تلفن همراه به صندوق فروشگاهی

در طول این سال‌ها، هر صنعتی متناسب با نیازهایش دستخوش تغییراتی در حوزه سخت‌افزاری آن بوده است. اگر از قدیمی‌ها بپرسیم، درمی‌یابیم که از اولین کامپیوترها برای نگهداری اسناد، انجام حساب‌وکتاب‌ها و کارهای مهم اقتصادی مثل حسابداری، ثبت خریدوفروش و… استفاده می‌شد.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش «راهکار پارمیس 360 به‌دنبال تبدیل تلفن همراه به صندوق فروشگاهی» در شماره 19 ماهنامه عصر تراکنش

ماهنامه عصر تراکنش / در دهه اخیر و در حوزه دیجیتال، شاهد تحولات عظیمی بودیم. هیچ یک از ما تا 10 سال پیش فکر نمی‌کرد دستگاه‌های هوشمند و اسمارت‌فون‌ها تا این اندازه بتوانند در زندگی افراد مختلف نفوذ پیدا کنند. این دستگاه‌های هوشمند علاوه بر کمک‌های بزرگی که در همه امور زندگی به ما کرده‌اند، بزرگ‌ترین مزیت‌شان دسترسی همیشگی به آنها بوده است.

اما واقعیتی غیر قابل ‌انکار در تکنولوژی و صنایع مربوط به آن وجود دارد و آن این است که به همان اندازه‌اي که در زمینه سخت‌افزارهای دیجیتال و تجهیزات هوشمند رشد داشته‌ايم، در زمینه نرم‌افزارها رشد نداشته‌ايم و این عدم تناسب در رشد در ایران بیشتر دیده شده است. در کشور، به خاطر عدم وجود نرم‌افزارهای متناسب با سخت‌افزارها، کمتر شاهد آن بوده‌ایم که از این دستگاه‌های هوشمند بهره‌برداری‌های درست و کاملی صورت بگیرد.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]معرفی پارمیس 360

شرکت پارمیس، راهکاری با نام پارمیس 360 ارائه کرده که خبر خوشی برای دوستداران دنیای سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای حسابداری است و توانسته با ارائه راهکاری مقرون‌به‌صرفه، ارتباطی بین سخت‌افزارهایی که در دسترس همگان است با نرم‌افزار پرکاربردی مانند صندوق فروشگاهی ایجاد کند.[/mks_pullquote]

 

یکی از این صنایع مرتبط با انواع کسب‌وکارها مانند خرده‌فروشی، صنعت پرداخت و دنیای مالی است. اگر بخواهیم از تکنولوژی‌های موجود در بازار که متناسب با این نوع از کسب‌وکار هستند، صحبت کنیم، می‌توانیم به برخی از دستگاه‌های جدید که با در نظر گرفتن امکانات یک خرده‌فروشی طراحی شده‌اند، اشاره کنیم که تا به امروز توانسته‌اند به صنعت خرده‌فروشی کمک شایانی کنند.

اما در کشور ما، بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی، به خاطر هزینه بالای تهیه تجهیزات فروشگاهی و همچنین هزینه‌های نگهداری آن، به‌طور کلی از فضای نرم‌افزارهای حسابداری به دور مانده‌اند و همچنان حساب‌وکتاب خود را به‌صورت دستی انجام می‌دهند، یا برخی از ما مطمئنا در فروشگاه‌های مختلف، با این صحنه روبه‌رو شده‌ایم که از دستگاه‌هایی مثل مک‌بوک‌ برای ثبت فاکتور استفاده می‌شود، اما در کمال تعجب می‌بینیم که به جای سیستم‌عامل مکینتاش، این دستگاه‌ها با ویندوز مشغول به کار هستند. عدم توجه به کاربران سیستم‌عامل‌های دیگری به‌جز ویندوز از جانب شرکت‌های نرم‌افزاری، باعث شده تا همواره در این زمینه خلأهایی وجود داشته باشد.

در برخی دیگر از فروشگاه‌ها از صندوق‌های فروشگاهی اندرویدی استفاده می‌شود که ظاهری زیبا دارند و از لحاظ قیمتی به‌صورت قابل ‌توجهی کمتر از نسخه‌های مشابه، اما با کارکردی مشابه در بازار عرضه می‌شوند. همچنین ورود کارت‌خوان اندرویدی به این عرصه باعث شده تا در نظر بسیاری از افراد، انقلابی در آینده خرده‌فروشی صورت پذیرد.

اما می‌توان گفت تنها گوشی‌های هوشمند هستند که می‌توانند تداعی‌کننده عبارت «در هر کجا و در هر زمان» برای کاربران‌شان باشند. هر کسب‌وکاری در هر اندازه که باشد، حتما از یک تلفن همراه هوشمند بهره می‌برد. دسترسی به وب‌سایت‌های مختلف، پرداخت قبوض، انتقال وجه نقد، چک کردن حساب و موارد دیگر، همه و همه از طریق تلفن همراه انجام می‌گیرد.

اما با وجود این سخت‌افزار مدرن در بازار ایران، همواره این خلاء بزرگ نرم‌افزاری برای کسب‌وکارهای مختلف وجود داشت که چگونه می‌توان استفاده کاربردی‌تری از این سخت‌افزار برای مدیریت مالی و حسابداری کسب‌وکارها داشت؟ این سوالی است که با کمی جست‌وجو پاسخ آن را به بهترین شکل یافتیم.

شرکت پارمیس، راهکاری با نام پارمیس 360 ارائه کرده که خبر خوشی برای دوستداران دنیای سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای حسابداری است و توانسته با ارائه راهکاری مقرون‌به‌صرفه، ارتباطی بین سخت‌افزارهایی که در دسترس همگان است با نرم‌افزار پرکاربردی مانند صندوق فروشگاهی ایجاد کند.

در این زمینه با مدیران شرکت پارمیس که یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای مالی و حسابداری در ایران است، گفت‌وگویی داشتیم و با راهکار جامع و ابری پارمیس 360 که به اعتقاد خودشان تحولی در حسابداری کسب‌وکارها به وجود آورده، بیشتر آشنا شدیم که حاصل این گزارش در ادامه آمده است.

 

انعطاف‌پذیری پارمیس 360 فراتر از انتظار

با توجه به شناختی که یک مدیر از نیازهای کسب‌وکار خود دارد، بهره‌گیری از یک نرم‌افزار حسابداری کامل و یکپارچه با همه ویژگی‌هایی که برای کار خود لازم می‌بیند و همچنین هوشمندی در انتخاب امکانات مورد نیاز و هزینه‌های جانبی آن، موضوعی مهم و چالش‌برانگیز است.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با توجه به این مساله و چالش، امکانات راهکار پارمیس 360 را به‌طور اختصاصی طبق نیازهای مشتریان ارائه می‌دهد و بدین ترتیب در انتخابی صحیح و به‌صرفه، بدون هیچ‌گونه امکانات اضافی غیرکاربردی و هزینه‌تراشی، مدیران کسب‌وکارها را به بهترین نحو یاری می‌کند.

پارمیس 360 راهکاری جامع و مالتی‌پلتفرم است؛ در نتیجه با استفاده هر دستگاه و هر سیستم‌عاملی که در دسترس افراد وجود دارد و تنها با نصب اپلیکیشن پارمیس‌اسمارت، می‌توان به‌آسانی به تمام اطلاعات مورد نیاز هر کسب‌وکار خرده‌فروشی مانند گزارش‌های صندوق‌ها، گزارش‌های بانک‌ها، جمع فروش روزانه و ماهانه و بسیاری موارد دیگر دسترسی داشت.

 

پارمیس 360 بر بستر پارمیس کلود

پارمیس کلود، به‌عنوان هسته مرکزی این راهکار و مبتنی بر رایانش ابری است که امکان مدیریت کسب‌وکار را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

پارمیس کلود دارای زیرسیستم‌های مختلفی نظیر فروش، انبار، بانک و صندوق است که امکان معرفی اطلاعات اولیه مورد نیاز مانند تعریف کالاها، حساب‌ها، مدیریت مشتریان و انبارها را به عهده دارد. همچنین اخذ کلیه گزارش‌های مورد نیاز کاربر نیز برعهده پارمیس کلود خواهد بود.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”] قابلیت سفارشی‌سازی پارمیس اسمارت

اپلیکیشن پارمیس اسمارت قابلیت سفارشی‌سازی با توجه به نوع کسب‌وکار و نیازهای مشتری را دارد. مدیران کسب‌وکار یا صندوق‌داران با کارت‌خوان اندرویدی به‌راحتی می‌توانند سفارشات و فروش را تنظیم کنند، محصولات و تغییرات را اضافه و کم کنند، قیمت‌ها، مالیات‌ها و اضافه هزینه‌ها را تنظیم و بررسی کنند و تنها از طریق همین کارت‌خوان اندرویدی، سیستم‌های پرداخت و چاپگر فاکتور را به هم پیوند دهند.

[/mks_pullquote]

 

حسابداری با کارت‌خوان اندرویدی، نوآوری دیگری از پارمیس

به‌تازگی کارت‌خوان‌های جدیدی با سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است. شاید استفاده از این کارت‌خوان‌ها فقط برای کارت کشیدن چنان مزیتی را نسبت به کارت‌خوان‌های قدیمی برای مشتری فراهم نکند، اما تلفیق آن با پارمیس 360، آن را به یک صندوق فروشگاهی کارآمد و کوچک تبدیل می‌کند؛ ترکیبی چابک از یک صندوق فروشگاهی، پرینتر و کارت‌خوان که می‌تواند برای یک کسب‌وکار خرده‌فروشی بی‌نظیر باشد.

نرم‌افزار پارمیس اسمارت با قابلیت نصب روی کارت‌خوان اندرویدی بانکی و دیگر دستگاه‌های اندرویدی مانند گوشی موبایل، تحولی در حسابداری کسب‌وکارهایی است که محدودیت زیادی در فضای خود دارند و نمی‌توانند سیستم کامپیوتری و صندوق فروش را در فضاي تجاری خود داشته باشند.

اپلیکیشن پارمیس اسمارت قابلیت سفارشی‌سازی با توجه به نوع کسب‌وکار و نیازهای مشتری را دارد. مدیران کسب‌وکار یا صندوق‌داران با کارت‌خوان اندرویدی به‌راحتی می‌توانند سفارشات و فروش را تنظیم کنند، محصولات و تغییرات را اضافه و کم کنند، قیمت‌ها، مالیات‌ها و اضافه هزینه‌ها را تنظیم و بررسی کنند و تنها از طریق همین کارت‌خوان اندرویدی، سیستم‌های پرداخت و چاپگر فاکتور را به هم پیوند دهند.

صندوق فروشگاهی که در جیب جا می‌شود!

همه ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. پارمیس اسمارت حتی طراحی خاصی برای گوشی‌های هوشمند دارد که می‌تواند روی گوشی‌های اندرویدی و آي‌اواس نصب شود و گوشی هوشمند را به یک صندوق فروشگاهی تبدیل کند! این راهکار پارمیس برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند حتی هزینه خرید دستگاه‌های دیگری را پرداخت کنند و جابه‌جایی و دسترسی لحظه‌ای در هرکجا و هر ساعت از شبانه‌روز برایشان مهم است، خبری هیجان‌انگیز است.

شاید این موضوع به ذهن خطور كند که در این حالت باز هم یکی از دغدغه‌ها، یعنی دریافت‌های مبتنی بر کارت باقی مي‌ماند و نیاز به کارت‌خوان، همچنان ضروری باشد، اما نگران نباشید؛ با فراگیر شدن دستگاه‌های کوچک کارت‌خوان موبایلی که گوشی شما را به کارت‌خوان تبدیل می‌کنند، این نگرانی نیز رفع شده و اتصال پارمیس اسمارت به کارت‌خوان موبایلی، می‌تواند آن را به یک صندوق فروشگاهی کوچک، قابل‌حمل و تمام‌عیار تبدیل کند که در جیب شما به‌راحتی جا می‌شود. برای چاپ فاکتور هم می‌توان از پرینترهای کوچک بلوتوثی استفاده كرد یا حتی با روشی بهتر، فاکتور فروش را برای مشتری از طریق پیامک ارسال کرد. در نتیجه هم در هزینه‌های اولیه و هم در هزینه‌های نگهداری، مانند تعمیرات و سرویس تجهیزات سخت‌افزاری، کاغذ چاپ رسید و… صرفه‌جویی چشم‌گیری صورت گرفته و مهم‌تر از همه با امکان ارسال پیامکی فاکتورها، به محیط‌زیست خود آسیب نرسانده‌ایم.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]زیرسیستم‌های پارمیس کلود

پارمیس کلود دارای زیرسیستم‌های مختلفی نظیر فروش، انبار، بانک و صندوق است که امکان معرفی اطلاعات اولیه مورد نیاز مانند تعریف کالاها، حساب‌ها، مدیریت مشتریان و انبارها را به عهده دارد. همچنین اخذ کلیه گزارش‌های مورد نیاز کاربر نیز برعهده پارمیس کلود خواهد بود.[/mks_pullquote]

 

طراحی و یکپارچه‌سازی فروشگاه اینترنتی و اپلیکیشن آن با حسابداری ابری پارمیس 360

نیاز به حضور هر کسب‌وکاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی تا مجتمع تجاری در فضای وب، بیش از پیش احساس شده و فروش آنلاین محصولات و خدمات به عضوی جدانشدنی از فضای مجازی بدل شده است. مدیران کسب‌وکارها با بهره‌گیری از این نیاز و فرصت طلایی، با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی و اپلیکیشن به‌دنبال رونق بیشتر کسب‌وکار خود هستند. طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی یکپارچه به همراه اپلیکیشن برای کسب‌وکارها همراه با طراحی گرافیکی اختصاصی، گزارش فروش‌های انجام‌شده از طریق سایت، نمایش جشنواره‌های فروش، محصولات و خدمات ارائه‌شده و… بخشی از امکانات راهکار پارمیس 360 است.

 

پارمیس 360؛ تحولی در آینده مدیریت کسب‌وکارها

به اعتقاد مدیران پارمیس، این راهکار آینده درخشانی در صنعت خرده‌فروشی به وجود خواهد آورد؛ زیرا با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز، آینده را به‌خوبی نشانه گرفته و با قابلیت‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فردی که برای کاربر ایجاد کرده، می‌تواند ارزش‌افزوده قابل ‌توجهی را ایجاد کند.

این محصول علاوه بر کسب‌وکارهای کوچک خرده‌فروشی، برای حسابداری رستوران، کافی‌شاپ، مجتمع تجاری و دیگر کسب‌وکارهایی که نیاز به یک حسابداری سیار با قابلیت حمل‌ونقل آسان دارند، یک انتخاب ایده‌آل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.