راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون اروپا مستر کارت را به خاطر هزینه‌های مربوط به تبادل، 570 میلیون یورو جریمه کرد

کمیسیون اروپا شرکت مسترکارت را 570 میلیون یورو جریمه کرد و دلیل این کارش هم این بود که امکان دسترسی پذیرندگان به سرویس‌های پرداخت برون مرزی کم‌هزینه را قطع کرد.

این جریمه مالی در راستای اجرای تحقیقات ضداعتمادی در سال 2013 هم یک بار گریبان‌گیر مسترکارت شد و تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسید که قوانین مسترکارت مانع بهره‌مندی خرده‌فروشان از کارمزدهای پایین شد و به این ترتیب رقابت میان بانک‌ها در حوزه تراکنش‌های برون‌مرزی محدودتر شد.

این تخلف در سال 2015 و زمانی که مسترکارت مقرراتش را تغییر داد و قوانین جدیدی در حوزه کارمزدهای بین بانکی اعمال کرد.

پیش از این مسترکارت بانک‌های پذیرنده را ملزم کرده بود کارمزدهای بین بانکی کشوری که پذیرنده در آن قرار دارد را اعمال کنند. در نتیجه خرده‌فروشان در کشورهایی که کارمزدهای بین بانکی بالایی دارند نمی‌توانستند از کارمزدهای بین بانکی پایین‌تری که توسط بانک پذیرنده‌ای که در ایالت دیگری قرار دارد، بهره‌مند شوند.

مارگرت وستاگر مسئول سیاست‌های رقابتی می‌گوید: «مصرف‌کنندگان اروپایی هر روز از کارت‌های پرداختی استفاده می‌کنند. با عدم بهره‌مندی پذیرندگان از شرایط ارائه‌شده توسط بانک‌های ایالات عضو، قوانین مسترکارت به صورت غیرطبیعی باعث افزایش هزینه‌های مربوط به پرداخت‌های کارتی می‌شود و به مصرف‌کنندگان وخرده‌فروشان در اتحادیه اروپا زیان می‌رساند.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.