راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجوز دائمی فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صادر شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از طی‌کردن مراحل قانونی، مجوز دائمی فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک مرکزی، باتوجه به شاخص‌های مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه‌های مختلف بانکداری از جمله کفایت سرمایه ۲۷ درصدی، رشد مثبت منابع قرض‌الحسنه، پایین بودن میزان مطالبات بانکی به میزان یک درصد، پیشگامی در عرصه‌های بانکداری الکترونیک، شفافیت عملکرد مالی و … با اعطای مجوز رسمی، فعالیت این بانک را دائمی کرد.

بنابراین گزارش، در متن مجوز صادرشده آمده است: «پیرو مجوز موقت فعالیت شماره ۲۷۳۱/ه مورخ ۶ شهریورماه سال ۱۳۸۷، بدین‌وسیله با ادامه فعالیت آن بانک در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون‌ربا، مصوبات شورای پول و اعتبار، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی و سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط موافقت به عمل می‌آید.»

تاسیس، ثبت، فعالیت و انحلال نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، تعاونی‌های اعتبار، صندوق‌های قرض‌الحسنه، صرافی‌ها و شرکت‌های واسپاری (لیزینگ‌ها) و همچنین ثبت تغییرات نهادهای مذکور فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به موجب مقررات مصوب شورای پول و اعتبار امکان‌پذیر است.

با صدور این مجوز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه بانکداری اسلامی در بستر قرض‌الحسنه، دائمی شد.

بنابر این گزارش، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی یازده سال فعالیت مطلوب در حوزه قرض‌الحسنه بالغ بر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۳۱۹ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که ۳۸ درصد تعداد پرداختی در دو سال اخیر، شامل ۷۵۲ هزار فقره در سال ۹۶ و بیش از ۸۵۰ هزار فقره از ابتدای سال ۹۷ تاکنون صورت گرفته شده است.

همچنین ۵۳ درصد مبالغ پرداختی در ۲ سال اخیر، شامل ۸۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ و ۸۹ هزار میلیارد ریال در ۹ ماه ابتدایی سال انجام شده است. از ابتدای تاسیس تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۶ میلیون و ۳۳۱ هزار سپرده‌گذار جذب شده است.

مانده منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان سال ۹۵ بالغ‌بر ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده که طی ۲ سال اخیر با رشد ۱۴۵ درصدی مواجه و در حال حاضر بالغ‌بر ۱۴۷ هزار میلیارد ریال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.