راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روندهای پرداخت از طریق پایانه‌ی فروش در منطقه‌ی یورو / اینفوگرافیک

همان‌گونه که می‌دانید، منطقه‌ی یورو، یک اتحادیه‌ی مالی و اقتصادی، متشکل از 19 کشور اروپایی است که یورو را به عنوان ارز رسمی خود انتخاب کرده‌اند. در این اینفوگرافیک، به حجم و ارزش تراکنش‌هایی پرداخته می‌شود که از طریق پایانه‌های فروش منطقه‌ی یورو به انجام رسیده‌اند. سپس سهم پرداخت‌های نقدی، کارتی، چک، نقل‌وانتقالات موبایلی و غیره به صورت مجزا بیان می‌شوند.

در ادامه، با هدف آشنایی با رفتارهای کاربران ساکن در منطقه‌ی یورو و نشان دادن این‌که پرداخت نقدی را ترجیح می‌دهند یا پرداخت غیر نقدی، یک نمودار جامع بر طبق اطلاعاتی که از سوی بانک مرکزی اروپا منتشر شده‌اند، نشان داده می‌شود. بر طبق این نمودارها،

مردم ساکن در بلژیک و فرانسه، بیشترین استقبال را از روش‌های پرداخت غیر نقدی دارند.

در نموداری که در ادامه‌ی اینفوگرافیک نمایش داده شده، ارزش متوسط تراکنش‌های کارتی و نقدی انجام شده از طریق پایانه‌های فروش منطقه‌ی یورو، به تصویر کشیده شده است. بر طبق این نمودارها، کشورهای لوکزامبورگ با حدود 70 یورو و قبرس با حدود 18 یورو، به ترتیب بیش‌ترین ارزش تراکنش‌های کارتی و نقدی پایانه‌های فروش منطقه‌ی یورو را به خود اختصاص داده‌اند. کشورهای لتونی و پرتغال نیز به ترتیب در جایگاه آخر این نمودارها قرار دارند.

در قسمت بعدی، به سهم تراکنش‌های غیر تماسی انجام شده از طریق پایانه‌ی فروش در این کشورها پرداخته شده که کشور هلند، با 9.6 درصد، رتبه‌ی اول این فهرست را به خود اختصاص داده است.

در نمودار آخر، آمار پرداخت‌های غیر تماسی زیر 25 یورو، در پنج بخش تقسیم‌بندی شده است. دیده می‌شود که تراکنش‌های غیر کارتی زیر 5 یورو، با 35 درصد، بیشترین سهم را در پرداخت با کارت‌های غیر تماسی دارند و هر چه بر ارزش تراکنش‌ها افزوده می‌شود، مردم ترجیح می‌دهند که از روش‌های دیگری بجز کارت‌های غیر تماسی برای انجام تراکنش استفاده کنند.

پایانه‌ی فروش در منطقه‌ی یورو پایانه‌ی فروش در منطقه‌ی یورو پایانه‌ی فروش در منطقه‌ی یورو

منبع: Nmgprod.s3.amazonaw

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.