راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دکتر شکرخواه: رسانه‌‌های اجتماعی می‌توانند بهترین تبلیغ برای بانک‌ها باشند

نشست خبری همایش روز رسانه‌های اجتماعی امروز صبح با حضور دکتریونس شکرخواه استاد دانشگاه تهران و رئیس همایش و دکتر حسین امامی پژوهشگر و  دبیر علمی همایش برگزار شد.

در این همایش دکتر شکرخواه در ابتدا اهداف و دلایل اهمیت‌ این همایش را بیان کرد و در بخشی از صحبت‌هایش به استفاده بانک‌ها از رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد. وی گفت: رسانه‌های اجتماعی مانند هر چیز دیگری می‌توانند چالش‌ها و مزایای خود را داشته باشد. او بزرگترین چالش رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را انگاره‌سازی برای این نهادها دانست و گفت این انگاره‌سازی ممکن است جنبه مثبت یا منفی یک سازمان از بزرگ کند. دکتر شکرخواه اما در عین حال به مزایای بسیار رسانه‌های اجتماعی برای سازمان‌ها و بانک‌ها اشاره کرد. او گفت استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها دارای ریسک است، اما مزایای شبکه‌های اجتماعی برای سازمان‌ها و بانک‌ها بسیار بیشتر از ریسک‌های آن است. وی گفت برای مثال اگر یک بانک‌ از طریق رسانه‌های اجتماعی به یک تصویر مثبت کلی برسد، این برای آن بانک یا سازمان می‌تواند بزرگ‌تر از هر نوع تبلیغی باشد و به پتانسیل بالای رسانه‌های اجتماعی برای سازمان‌ها اشاره می‌کند.

در ادامه ایشان به تعریف خود از رسانه‌های اجتماعی پرداخت و گفت رسانه اجتماعی آن نوع از رسانه‌ها است که در آن مشارکت دوطرفه، مشارکت همه با همه، ممکن باشد و باید توجه داشت که رسانه‌های اجتماعی متفاوت از رسانه‌های جمعی هستند. وی برای روشن‌تر کردن تعریف خود از رسانه‌های اجتماعی رسانه‌ها را به چهار نوع تقسیم کرد. رسانه‌های الکترونیک مانند رادیو و تلویزیون، رسانه‌های مکتوب مانند روزنامه و کتاب، رسانه‌های دیجیتال مانند دوربین و موبایل، و رسانه‌های آنلاین مانند ابزار‌های اینترنتی. شکرخواه در ادامه گفت رسانه‌های اجتماعی زیر مجوعه رسانه‌های آنلاین هستند.

اولین همایش روز رسانه های اجتماعی با حضوراساتید، کارشناسان و علاقه‌مندان فناوری اطلاعات وارتباطات در روز دهم تیرماه در تهران برگزارمی‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.