راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

 در گردهمایی مدیران و مسئولان مراکز استانی شرکت پشتیبانی پارس سداد مطرح شد / تکبیری: برای سرویس‌دهی به بانک ملی و سایر بانک‌ها، همکارانمان را به دانش بیشتری مجهز می‌کنیم

گردهمایی مدیران و مسئولان مراکز استانی شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای پارس سداد با شعار «همدلی، همسویی برای توانمندسازی» در ساختمان مرکزی بانک ملی برگزار شد.

در نخستین روز این گردهمایی محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی، مسعود خاتونی، عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد، حبیب‌الله خالصی، رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی بانک ملی، علی محمودزاده، رئیس اداره کل آمار و اطلاعات بانکی بانک ملی ایران، احمدرضا نصر اصفهانی، رئیس هیات مدیره شرکت پارس سداد، مهدی تکبیری، مدیرعامل شرکت پارس سداد و جمعی از مسئولان و نمایندگان مراکز استانی شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای پارس سداد حضور داشتند.

 

افزایش آگاهی را از نمایندگان شرکت‌ها شروع کنیم

محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی با تاکید بر افزایش آگاهی نمایندگان شرکت‌ها در ارائه محصولات به مشتریان گفت: «باید بپذیریم که بسیاری از همکاران ما در استفاده از محصولات در حوزه فناوری اطلاعات راحت نیستند و نمی‌توانند با تکنولوژی‌های جدید کنار بیایند. این وظیفه نمایندگان شرکت‌ها را سنگین‌تر می‌کند؛ چراکه اگر آنها نتوانند این محصولات را به کار گیرند، نمی‌توانند مزیت آنها را هم به مشتریان انتقال دهند.»

او ادامه داد: «نکته‌ای که حائز اهمیت است، تحت وب کردن شعب بانکی بود. این اتفاق، تحول بزرگی را رقم زد که اجرا کردن آن در بانکی مانند بانک ملی با 3500 واحد در اقصی نقاط کشور آسان نبود.»

محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی با معرفی دو سیستم جامع تسهیلات و حساب داده متمرکز که تا اردیبهشت ماه سال بعد در بانک‌ها به اجرا در می‌آید، گفت: «این سیستم‌ها به صورت پایلوت در 50 شعبه پیاده‌سازی شده است. با راه‌اندازی این سیستم‌ها سعی می‌کنیم از ساختار غیرمتمرکز بودن خارج شویم.»

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌هایش به طرح بانک آفیسر اشاره کرد که خدمت ویژه‌ای برای مشتریان وی‌آی‌پی فراهم کرده است. همچنین سامانه 60 را از مزیت‌های اصلی بانک ملی دانست که در اجرای طرح استفاده از رمز یکبار مصرف نسبت به دیگر بانک‌ها پیشگام بوده است. او در این باره توضیح داد: «نقش نمایندگان مراکز استانی در ارائه این سرویس‌ها اهمیت زیادی دارد. این سرویس‌ها باید بین مردم رواج پیدا کند و این امر مستلزم آن است که اول از همه نمایندگان مراکز استانی با این محصولات آشنا شوند.»

مدیرعامل بانک ملی با اعلام اینکه در «ملی شو دوم» که کمتر از یک ماه آینده برگزار می‌شود، آخرین دستاوردها، محصولات و خلاقیت‌های بانک ملی را عرضه می‌کنیم، گفت: «حدود 12 محصول برای ارائه انتخاب شده که بخشی از این محصولات در هیچ بانکی ارائه نشده و برای اولین بار در این مراسم عرضه می‌شود.»

 

مدیریت هزینه در زندگی مردم دیده شود

مسعود خاتونی، عضو هیات مدیره بانک ملی از دیگر سخنرانان این مراسم بود. او شرکت پارس سداد را یکی از شرکت‌های ابزاری و استراتژیک برای بانک ملی معرفی کرد و گفت: «تلاش ما این است که قراردادهای معقول و منطقی را با شرکت سداد وضع کنیم تا آنها هم با برنامه‌های جامع و کامل خود اهدافی را که برای بانک تعیین کرده‌اند، اجرا کنند.»

مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با تاکید بر اینکه خروجی مؤثر بانک ملی باید در زندگی مردم و اقتصاد کشور دیده شود، خطاب به نمایندگان مراکز استانی گفت: «ارائه سرویس‌های مناسب توسط شما می‌تواند به راحتی امور کمک کند و مدیریت هزینه در زندگی مردم با ارائه این سرویس‌ها نمایان می‌شود.»

عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان اینکه از جمله مشکلاتی که در بخش سخت‌افزاری شرکت‌های پشتیبانی وجود دارد، کمبود منابع انسانی، بودجه و مسافت‌های طولانی برای رفع خرابی‌ها است، گفت: «آنچه که از شما انتظار می‌رود این است که بر اساس این محدودیت‌ها برنامه ریزی کنید.»

 

توانمندسازی سازمان، ایجاد همدلی و استفاده از نیروی خلاق

مهدی تکبیری دیگر سخنران این همایش بود. او با اشاره به شعار «همدلی، هم‌سویی برای توانمندسازی» گفت: «شعاری وجود دارد با عنوان جهانی فکر کنید و منطقه‌ای عمل کنید. تلاش ما این است که در سازمان خودمان هم این شعار را اعمال کنیم. باید بتوانیم از تفکرات خلاق با همفکری همدیگر استفاده کنیم. ایده‌ها را به برنامه، سپس به محصول تبدیل و از آن استفاده کنیم.»

مهدی تکبیری، مدیرعامل پشتیبانی پارس سداد

او در ادامه گفت: «شرکت را باید توانمند کنیم. ابعاد مختلفی را باید رو به جلو ببریم که اولین اهداف ما پولی و اقتصادی هستند. با همین افکار و با کمک افرادی که در سازمان همدلی ایجاد کرده‌اند می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. نیروی انسانی سرمایه ما است. در حقیقت دارایی‌های یک سازمان نیروی انسانی و نیروی خلاق آن هستند و در این راستا یکی دیگر از بحث‌های ما توانمندسازی و یادگیری دانش مرتبط با شغل در سازمان است.

در سازمان ما به جای یک نفر یک گروه باید آن را رهبری کنند. در بحث تکنولوژی تا حدی روش‌هایمان را باید تغییر بدهیم که هزینه‌هایمان کاهش و بهره‌وری افزایش یابد. ما در یک یا دو مورد در بحث تکنولوژی با بانک ملی همکاری می‌کنیم که یکی از آن موارد سیستم نوبت‌دهی است و سعی بر این است که سمت یک سیستم یکپارچه برود.»

در ادامه مدیر عامل پشتیبانی پارس سداد در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت و در حاشیه این مراسم هدف این شرکت را استفاده از ابزارهای جدید برای پشتیبانی بانک‌ها دانست. او در این باره توضیح داد: «این ابزارها باید بتوانند برای نصب و راه‌اندازی سامانه‌ها تسهیل‌کننده باشند و سرعت را بالاتر ببرند.»

تکبیری افزود: «در شرکت ما دانش، ابزار مهمی است. در ادامه مسیر باید بهره‌وری و کارایی خوبی داشته باشیم. باید وضعیت آتی را ببینیم و برای رسیدن به توانمندی‌ها برنامه‌ریزی و کار کنیم. در این راستا به دنبال این هستیم که برای سرویس‌دهی به بانک ملی و سایر بانک‌ها همکارانمان را به دانش بیشتری مجهز کنیم.»

همچنین در پایان این گردهمایی از استان‌های برتر پشتیبانی کننده بانک ملی ایران تقدیر به عمل آمد. طی این برنامه در حوزه شرق کشور استان‌های کرمان، قم و سمنان، در حوزه غرب کشور استان‌های کردستان، گیلان و قزوین و در حوزه تهران، شعب مستقل تهران، غرب تهران و مرکزی تهران به عنوان مراکز برتر معرفی و تقدیر شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.