راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انجام یک تراکنش صدهزار یورویی بر بستر Corda

چهار بانک اروپایی (Commerzbank، ING، Natixis و Rabobank) یک تراکنش ابزار بدهی کوتاه‌مدت بین بانکی را در پلتفرم Corda به انجام رساندند. Corda توسط کنسرسیوم R3 ایجاد شده است.

بر اساس گزارش FinTech Futures، این معامله شامل صدور اوراق قرضه یک روزه یورو (Euro Commercial Paper یا ECP) به ارزش اسمی ۱۰۰، ۰۰۰ یورو (معادل $ ۱۱۳، ۴۳۲) بوده است.

Natixis به عنوان صادر کننده ابزار، Rabobank به عنوان سرمایه‌گذار و ING با دو نقش فروشنده و عامل سپرده‌گذاری در این معامله مشارکت داشته‌اند. Commerzbank نیز پشتیبانی فنی و تطابق‌های قانونی را تأمین کرده است.

این راه حل مبتنی بر زنجیره بلوک با هدف کاهش هزینه‌های عملیاتی و ریسک برای بانک‌ها، و نیز افزایش سرعت چنین معاملاتی برای مشتریان توسعه یافته است.

مارنیکس برنینگ مدیر بازار پول و فروش بانک ING می‌گوید: «این تجارت زنده، پایه‌ای برای انجام کاراتر و بهره‌ورتر معاملات ECP است. همچنین نشان از آغاز ساختن یک پلتفرم بهبودیافته دفتر کل توزیع‌شده (Distributed Ledger Technology) است که امکان پرداخت مستقیم را فراهم می‌کند و در عین حال ریسک عملیاتی و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.»

از سال ۲۰۱۶، R3 در تلاش برای تجارت اوراق بهادار به صورت آزمایشی در سیستم‌های مبتنی بر زنجیره بلوک بوده است. درحال حاضر این کنسرسیوم با ۴۰ بانک برای مدل‌سازی تبدیل تراکنش‌های کاغذی به قراردادهای هوشمند، در حال همکاری است.

یک پروژه مشابه در ماه ژوئن ۲۰۱۷ به انجام رسید، در آن شبکه بانک‌های ABN Amro، Commerzbank، ING و KBC مشارکت داشتند.

R3 همچنین از Corda Settler، برنامه‌ای برای تسهیل پرداخت‌های رمزارزها در زنجیره بلوک‌های سازمانی رونمایی کرد.

منبع: روابط عمومی شرکت آدانیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.