راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از پلتفرم زنجیره بلوک هایپرلجر ساوتوث برای اعتبارهای اسنادی

شبکه TRADE-Chain، یک شبکه تبادل مالی برای بانک‌ها و مؤسسات مالی است که توسط Primechain Technologies Private Limited راه اندازی شده است.

TRADE-Chain بر روی Hyperledger Sawtooth ساخته شده است و امکان صدور و به اشتراک گذاشتن اعتبارنامه‌ها را به شیوه‌ای امن و محرمانه فراهم می‌کند.

شینام آرورا مدیر عامل شرکت Primechain گفت: «TRADE-Chain می‌تواند زمان لازم برای مبادله اسناد صادرات را از ۷ تا ۱۰ روز به کمتر از یک روز کاهش دهد.»

او افزود: «TRADE-Chain شفافیت، امنیت و هم‌افزایی را افزایش می‌دهد و بهره‌وری را برای تجارت به ارمغان می‌آورد. تضمین اثربخشی هزینه‌ها و افزایش سرعت بازپرداخت نقدینگی برای کسب‌وکارها، باعث افزایش این بهره‌وری خواهد شد.»

TRADE-Chain دارای یک سیستم کاملاً مبتنی بر API است که می‌تواند به راحتی با سیستم‌های قدیمی ادغام شود. این موضوع، امکان نظارت بی‌درنگ را برای رگولاتورها فراهم می‌کند و حریم خصوصی داده‌ها را با استفاده از رمزنگاری قوی تضمین می‌کند.

 

پیش‌زمینه

اعتبارنامه مانند یک یادداشت درخواست است که نشان‌دهنده تعهد بانک برای پرداخت، پس از برآورده شدن معیارهای خاص است که پس از تکمیل و تأیید شرایط، بانک این وجوه را انتقال می‌دهد. به عبارتی، یک اعتبار نامه تضمین می‌کند که پرداخت زمانی که خدمات انجام ارائه شوند، انجام خواهد شد.

به عنوان مثال یک صادر کننده هندی یک سفارش را از یک وارد کننده آمریکایی دریافت می‌کند. صادرکننده از توانایی و تمایل واردکننده به پرداخت پس از تحویل سفارش مطمئن نیست. بنابراین صادرکننده از واردکننده درخواست اعتبارنامه می‌کند. واردکننده درخواست ارائه اعتبار نامه را از بانک خود که در آن دارای وجوه کافی یا خط اعتباری است انجام می‌دهد. هنگامی که کالا حمل می‌شود، بانک با بررسی انجام شرایط قرارداد، مبلغ درخواست شده را به صادرکننده پرداخت می‌کند.

نامه‌های اعتباری در تجارت بین المللی به دلیل فاصله بین کشورها و تفاوت بین قوانین آن‌ها بسیار مهم هستند.

 

درباره Hyperledger Sawtooth

TRADE-Chain بر روی Hyperledger Sawtooth ساخته شده است. Hyperledger Sawtooth یک پلتفرم سازمانی برای ساخت برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های منسجم توزیع شده است. فلسفه طراحی آن توزیع دفترهای کل و امن‌سازی قراردادهای هوشمند است.

Sawtooth توسعه برنامه‌های کاربردی با زنجیره بلوک را با جداسازی هسته سیستم از دامنه برنامه ساده می‌کند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند قوانین کسب‌وکار مناسب برای کاربرد خود را، با استفاده از زبان منتخب خود، بدون نیاز به دانستن طراحی پایه هسته سیستم اجرا کنند.

Sawtooth نیز بسیار مدولار (Modular) است. این خصوصیت، شرکت‌ها و کنسرسیوم‌ها را قادر می‌سازد تا سیاست‌هایی را که برای آنها مناسب است، پیاده‌سازی کنند. طراحی هسته Sawtooth به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا قوانین تراکنش، مجوزها و الگوریتم‌های اجماع را بسته به نیازهای کسب‌وکار، پشتیبانی کنند. Sawtooth یک پروژه منبع باز تحت چتر Hyperledger است.

 

درباره Primechain Technologies

Primechain Technologies یک استارت‌آپ زنجیره بلوک که یک جامعه سی‌وهفت عضوی به نام BankChain را مدیریت می‌کند.

منبع: روابط عمومی شرکت آدانیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.