راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمازون توانست عنوان با ارزش‌ترین شرکت ایالات متحده را تصاحب کند

آمازون جایگاه مایکروسافت را ربود و توانست با سرمایه بازاری معادل 790 میلیارد دلار به‌عنوان با ارزش‌ترین شرکت ایالات متحده معرفی شود در حالیکه برای شرکت رقیب، یعنی مایکروسافت سرمایه بازاری 785 میلیارد دلاری ثبت شده است.

این تغییر رتبه‌بندی درست زمانی اتفاق افتاد که مایکروسافت خبر از مشارکت و همکاری خود با شرکت Kroger برای ایجاد فروشگاه‌های دیجیتالی همراه با فناوری‌ها و طراحی‌های مدرن، داد. این همکاری چالش مستقیمی برای آمازون محسوب می‌شود که در سال 2017 توانست فروشگاه Whole Foods را خریداری و فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی و بدون صندوق‌دار در سراسر کشور راه‌اندازی کند.

در این ماه‌های اخیر، مایکروسافت، اپل و آمازون برای تبدیل شدن به باارزش‌ترین شرکت دنیا در حال رقابت با همدیگر هستند و سال‌ها است که اپل توانسته این جایگاه را تصاحب کند. نوامبر سال گذشته، مایکروسافت توانست برای اولین بار این عنوان را از اپل برباید.

در آخرین رتبه‌بندی که دیروز، دوشنبه، انجام شد، اپل جایی میان سه شرکت با ارزش دنیا نداشت و آلفابت با ارزش بازار 740 میلیارد دلار توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد؛ در حالی که در این رتبه‌بندی سرمایه بازار اپل 694 میلیارد دلار تخمین زده شد.

هرچند که باید این را هم در نظر گرفت که فروش ایام تعطیلات کریسمس و سال نو، نقش به‌سزایی در کسب مقام اول توسط آمازون داشته است و باید دید که آیا همچنان می‌تواند در این جایگاه باقی بماند یا نه؟

منبع: Fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.