راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس‌کل بانک مرکزی: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به دولت فرستاده شد

دکتر عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در نشستی که به دعوت فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سیاست‌های پولی و ارزی دولت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل این بانک که صبح امروز در جمع اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت؛ با اشاره به مجموعه اقدامات بانک مرکزی اظهار کرد: «در حوزه ریالی و ارز، بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و این نهاد روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می‌برد و همانطور که قبلا نیز گفته‌ام این روند تعادلی بازار ارز نبایستی بر اساس هیجانات کوتاه‌مدت پیش برده شود.»

همچنین در ادامه دکتر همتی با توجه به مجموعه اقدامات در حال انجام پیش‌بینی کرد که عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

بنا به اظهارات رئیس شورای پول و اعتبار، مهم‌ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و سامان دادن به این مهم است؛ به گفته همتی این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتاب‌زده عمل شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی صیانت از سپرده‌های مردم و ثبات بازار پول را مهم‌ترین دغدغه بانک مرکزی خواند و تأکید کرد که این امر، اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.

در این جلسه دکتر همتی اعلام کرد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و گفت: «امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر این مهم به نتیجه برسد.»

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با اشاره به منفی شدن شاخص بهای تولیدکننده در آذرماه که نسبت به آبان ماه 4.5 واحد درصد کاهش داشته است و نیز کاهش رشد بهای کالاها و خدمات مصرفی در ماه‌های آبان و آذر ابراز امیدواری کرد با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.

دکتر همتی در ادامه این جلسه، به سوالات نمایندگان در امور ارزی و اعتباری و بانکی پاسخ داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.