راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت اووراستاک بخشی از مالیات سال 2019 خود را با بیت‌کوین پرداخت می‌کند

شرکت اووراستاک (Overstock)، غول خرده‌فروشی دیجیتال قصد دارد امسال بخشی از مالیات‌هایش را با ارز بیت‌کوین پرداخت کند و به این ترتیب به اولین کسب‌وکار بزرگی تبدیل می‌شود که دست به انجام چنین کاری می‌زند.

سال گذشته اوهایو اعلام کرد که امکان پرداخت مالیات با استفاده از ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است هرچند که پرداخت‌های انجام‌شده از طریق بیت‌کوین، توسط اشخاص واسط تبدیل به دلار و سپس توسط دولت پذیرش می‌شود.

پاتریک بایرن، مدیرعامل و بنیان‌گذار اووراستاک اعلام کرد که از همکاری و مشارکت با دولت اوهایو ابراز خرسندی کرد و گفت: «ما بر این باوریم که اقدام متفکرانه دولت در راستای پذیرش تکنولوژی‌های نوظهور مانند ارزهای رمزنگاری‌شده، بهترین شیوه برای حفظ اطمینان بابت این موضوع است که ایالات متحده جایگاهش را در خط مقدم اقتصاد جهانی از دست نمی‌دهد.»

اوهایو در نوامبر سال 2018 اعلام کرد که کسب‌وکارها در سه مرحله می‌توانند مالیاتشان را با بیت‌کوین پرداخت کنند. در مرحله اول کسب‌وکار می‌بایست در پورتال OhioCrypto.com ثبت‌نام و جزئیات مالیاتی‌اش را وارد کند و سپس با استفاده از یک کیف پول بیت‌کوین سازگار، پرداختش را انجام دهد.

پس از انجام پرداخت، شرکت پردازنده بیت‌پی، ارز رمزنگاری‌شده را به دلار آمریکا تبدیل می‌کند و بعد از آن به اداره خزانه‌داری اوهایو ارسال می‌شود.

جاش ماندل، خزانه‌دار اوهایو از اقدام اووراستاک تقدیر کرد و گفت که پذیرش و استفاده از فناوری بلاکچین توسط این شرکت اقدام آینده‌نگرانه‌ای بوده است.

اووراستاک از سال 2014 بیت‌کوین را به‌عنوان شیوه پرداختی پذیرش می‌کند و شرکت تابعه آن یعنی مدیچی ونچرز، به‌عنوان سرمایه‌گذار در استار‌آپ‌های بلاکچین فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین یک پلتفرم امن تبادل توکن به نام tZERO را راه‌اندازی کرده است.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.