راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره مری دالی، رئیس جدید فدرال رزرو سانفرانسیسکو بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مری دالی، زن 55ساله‌ای است که در 15سالگی ترک تحصیل کرد و در دونات‌فروشی مشغول به کار شد و پس از مدتی توسط یکی از دوستانش نسبت به پایان تحصیلات دبیرستانی متقاعد شد و با محیط آکادمیک آشتی کرد.

او در دانشگاه کانزاس تحصیلات تکمیلی خودش را شروع کرد و در دانشگاه سیراکوز موفق شد مدرک دکتری در رشته اقتصاد کسب کند. این زن 55ساله به‌تازگی به‌عنوان رئیس جدید شعبه فدرال رزرو سانفرانسیسکو معرفی شده است. قبل از دالی ریاست این بخش در دست جان ویلیامز بود که با ترک کرسی خود در سانفرانسیسکو، ریاست شعبه فدرال رزرو در نیویورک را بر عهده گرفته است.

دالی همزمان با تکیه زدن بر کرسی ریاست فدرال رزرو سانفرانسیسکو به عضویت کمیته بازار آزاد درآمد و بنابراین به محض ورود به این سطح بر اساس عضویت چرخشی شعبه‌های ایالتی حق رای در خصوص سیاست‌گذاری پولی را دارد. دالی از سال 1996 به فدرال رزرو سانفرانسیسکو ملحق شد و حالا عهده‌دار سمت ریاست این شعبه شده است.

جنجالی‌ترین اظهارنظر دالی در مورد وضعیت اقتصاد آمریکا ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر شد که عنوان کرده بود: «نشانه‌هایی در بازار وجود دارد که یا باعث از دست رفتن کنترل بر نرخ تورم خواهد شد، یا تحت‌ تاثیر نرمال‌سازی سیاست‌های پولی ـ‌ ‌مالی کمیته بازار آزاد، ما شاهد بیکاری تعداد زیادی از نیروهای کار متخصص خواهیم بود. افسارگسیختگی تورم، زمانی رخ می‌دهد که روند افزایشی پی‌در‌پی نرخ تورم تا حدی ادامه یابد که انتظارات مبنی ‌بر توقف نرخ رشد تورم یا نزول سطح قیمت‌ها در بازارهای مختلف محو شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.