راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی مهمترین بخش‌ها در رویداد CES 2019

بعد از تعطیلات کریسمس و سال نو، به بزرگترین نمایشگاه الکترونیک مصرفی می‌رسیم. نمایشگاه CES 2019 هشتم تا یازدهم ژانویه، برابر با 18 تا 21 دی ماه برگزار می‌شود. عمده کار این نمایشگاه عرضه نوآوری‌ در زمینه تکنولوژی است و در این دوره شرکت‌هایی همچون هایسنس، هیوندای، اینتل، ال‌جی، پاناسونیک، کوالکام، سامسونگ، سونی و تویوتا شرکت خواهند کرد.

کمتر از یک هفته به برگزاری این دوره از نمایشگاه در لاس وگاس باقی مانده و در ادامه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به برخی از روندهای موجود در این دوره.

 

نسل پنجم، فراتر از تلفن همراه

بدون شک نسل پنجم و یا همان 5G جزو محورهای اصلی و مرکزیت CES خواهد بود و مسئولان در ایالات متحده وعده داده‌اند که نسل پنجم شبکه تلفن همراه را در سال 2019 راه‌اندازی خواهند کرد. به همین دلیل این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های سخت‌افزاری فراهم می‌کند تا در این باره بتوانند خودی نشان دهند.

همچنین انتظارات بر این است که اخبار زیادی از سمت سازندگان اجزا و قطعات در این حوزه، به خصوص اینتل، شنیده شود. شرکت کوالکوم هم پیشنهاد و محصولات سال 2019 خود را پیشتر در اجلاسی به نمایش درآورده بود و در این رویداد بدون شک به برخی جزئیات مانند تاثیرگذاری وایرلس بر اینترنت اشیا، خودرو و دیگر دستگاه‌ها، فراتر از تلفن‌های هوشمند می‌پردازد.

پیش‌بینی‌ها بر این است که نسل پنجم کاربردهایش فراتر از موبایل برود. عاملان این حوزه، از قبیل ای‌تی اند تی، وریزون، تی‌موبایل و اسپرینت قصد دارند نشان دهند که این فناوری چطور می‌تواند ما را از هر زمان دیگری متصل نگه دارد. این فناوری است که می‌توان از آن در بخش‌های مختلفی از پوشیدنی‌های نظارت سلامت گرفته تا دستگاه‌های خانه هوشمند، استفاده کرد.

آینده همان جایی است که همه‌چیز در آن همیشه روشن و متصل خواهد بود و مستقیما به حساب بانکی شما متصل خواهد بود.

 

واقعیت افزوده / واقعیت مجازی

همانطور که پیش‌بینی می‌شود انتظار بر این است که بیشتر به سمت هدست‌های ارزان‌تر و مستقل برویم و از طرف دیگر شرکت‌های بسیاری در حال حاضر علاقه بسیاری به مزایای واقعیت افزوده در کوتاه مدت دارند.

آینده واقعیت افزوده دو بخش دارد. اکثر توسعه‌دهندگان تمرکزشان را روی بهره‌وری از دستگاه‌های موجود مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها از طریق ARKit و یا ARCore قرار داده‌اند. اما در این حوزه تنها تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نیستند که حضور دارند، بلکه هدست‌ها و یا عینک‌ها هم در این حوزه فعال هستند.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد زیادی از این دستگاه‌ها در نمایش امسال دیده شود؛ باتوجه به اینکه استارت‌آپ‌های بسیاری قصد متقاعد کردن ما را در رابطه با به‌کارگیری این تجربه دارند.

 

خودرو

بدون شک خودرو و موضوع حمل‌ونقل از مهمترین بخش‌های حاضر در CES طی سال‌های گذشته بوده است. مسائل مربوط به خودرو بخش‌های زیادی از نمایشگاه را، چه سخنرانی‌ها و چه غرفه‌ها را به خود اختصاص داده است و خودروسازان سرمایه‌گذاری بیشتری در فناوری و بخش‌های الکترونیک مصرفی انجام داده‌اند.

بسیاری از روندهای این حوزه از قبل آغاز شده‌اند؛ مانند فناوری‌های مربوط به وسایل نقلیه الکترونیک و خودران. واقعیت افزوده، ازجمله نمایشگر فرانما و همینطور محصولات حمل‌ونقل کوچک مانند روبات‌های دلیوری، از فناوری‌های ارائه‌شده در نمایشگاه هستند.

 

خانه هوشمند

خانه هوشمند فناوری ویژه و برتر در دوره قبلی نمایشگاه CES بود و پیش‌بینی می‌شود که 5G عنوان فناوری برتر این دوره را از آن خود کند اما همچنان نمی‌شود محصولات مرتبط با خانه متصل را نادیده گرفت و کنار گذاشت و این محصولات همه‌جا حضور خواهند داشت؛ از قفل در گرفته تا دوربین و مایکروویو و ساعت‌های دیواری.

خانه هوشمند بخشی است که تقریبا تمام شرکت‌ها، چه کوچک و چه بزرگ، دستی در آن خواهند داشت و شرکت‌هایی مانند آمازون و گوگل حضور پررنگی خواهند داشت.

 

تلویزیون‌ها

یک سال دیگر و یک K دیگر. امسال صحبت از وضوح 8K است که بدون شک موضوع جالبی است. چند سالی می‌شود که شرکت‌ها روی وضوح 8K مانور می‌دهند ولی امسال تولیدکنندگان به طور جدی پیگیر این فناوری هستند.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.