راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینفوگرافیکی درباره هشت باور اشتباه در مورد تاثیر هوش مصنوعی در صنعت

در سال‌های اخیر فناوری‌های مربوط به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در صنعت سر و صدای بسیاری را به پا کردند. مزایای رقابتی حاصل از این فناوری‌های نوظهور به اندازه‌ای بود که صنایع مختلف نمی‌توانستند به سادگی از آن چشم‌پوشی کنند. از همین رو، هوش مصنوعی در صنعت نفوذ کرد و در مدت بسیار کوتاهی به بخش‌های مختلف آن رسید.

اما این موضوع نتوانست مفهوم واقعی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را برای همه به صورت یکسان تعبیر کند. همانند هر فناوری نوظهور دیگری، شایعات و اخبار نادرست بسیاری حول کاربرد و تاثیرات هوش مصنوعی در صنعت شکل گرفت.

برای مثال عده‌ای تصور می‌کنند که در چند سال آینده تمامی منابع انسانی در صنعت و محیط کار به صورت کامل برچیده خواهد شد و کنترل تمامی بخش‌های صنایع به دست ماشین‌ها خواهد افتاد. درحالی که مطالعات نشان می‌دهد، فناوری هوش مصنوعی بیش از آن‌که کنترل امور و مشاغل را از دست انسان‌ها بگیرد، برای گونه‌ی بشری کارآفرین نیز خواهد بود!

همچنین برخی از مدیران صنایع مختلف عقیده دارند که هوش مصنوعی نمی‌تواند تاثیری در آینده‌ی صنعت و بازار کار آن‌ها داشته باشد. اما این تصور نیز به شدت نادرست بوده و ممکن است در آینده برای افرادی که قصد چشم‌پوشی از این فناوری عظیم را دارند، بسیار گران تمام شود. پس همان‌طور که مشاهده می‌شود، با وجود شناخته‌تر شدن این فناوری همچنان تفکرات و باورهای اشتباهی در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل و اهداف شرکت‌هایی که با فناوری سر و کار دارند، وجود دارد.

در اینفوگرافی زیر قصد داریم تا به بررسی 8 باور و تصور اشتباه در مورد تاثیرات هوش مصنوعی در صنعت بپردازیم. این اینفوگرافی براساس بررسی‌های صورت گرفته از مجموعه بزرگی از کسب‌و‌کارها در صنایع مختلف به دست آمده که ممکن است نگرش شما نسبت به تاثیر این فناوری در محیط کار را تغییر دهد.

هوش مصنوعی در صنعتمنبع: Raconteur

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.