راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن 60 بانک ملی، رمز ایستا را غیرفعال نمی‌کند

با فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف، رمز اول و دوم قدیمی کارت بانکی از بین نمی‌رود و اگر کاربر در هر لحظه و به هر دلیل نتواند از رمز یک‌بار مصرف استفاده کند، می‌تواند از رمز قبلی خود استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اپلیکیشن 60 این امکان را به کاربران می‌دهد که در هر 60 ثانیه، یک رمز جدید برای تراکنش خود داشته باشند.

این موضوع شامل رمز اول و رمز دوم کارت‌های بانک ملی ایران خواهد بود، به‌طوری‌که کاربر نیازی به حفظ کردن رمز نخواهد داشت.

بااین‌حال ممکن است برخی کاربران هنگام نیاز به استفاده از کارت با مشکلاتی مانند خاموش شدن یا هنگ کردن تلفن همراه، تداخل اپلیکیشن‌ها، از کار افتادن گوشی و … مواجه شوند.

با معرفی اپلیکیشن 60 که رمزهای یک‌بار مصرف به کاربران کارت‌های بانک ملی ایران ارائه می‌کند، این سوال برای مشتریان ایجادشده که در صورت عدم امکان استفاده از گوشی تلفن همراه در لحظه نیاز به کارت، تکلیف کاربر چه خواهد شد؟

نصب اپلیکیشن 60 و استفاده از خدمات رمز یک‌بار مصرف، با رمز ایستا منافاتی ندارد.

به‌عبارت‌دیگر، با فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف، رمز اول و دوم قدیمی کارت بانکی از بین نمی‌رود، بنابراین اگر کاربر در هر لحظه و به هر دلیل نتواند از رمز یک‌بار مصرف استفاده کند، می‌تواند از رمز قبلی خود استفاده کند.

9 دیدگاه
  1. مجید می‌گوید

    سلام. اگر امکان استفاده از رمز ایستای اول و دوم کارت علاوه بر رمز یکبار مصرف وجود داشته باشد پس امنیت تراکنشها چه فرقی با عدم فعال سازی رمز یکبار مصرف خواهد داشت؟ لطفا این ابهام را برطرف کنید.

  2. مجیدعلیزاده می‌گوید

    باسلام من پس از فعال سازی رمز اول ودوم یکبارمصرف کارت بانک ملی مجددا قصد انتقال وجه کارت به کارت با رمز دوم قبلی داشتم که متاسفانه پیغام میدهد که رمز دوم اشتباه است درصورتیکه خود بانک ملی اعلام کرده است که رمزهای اول ودوم قبلی از بین نمی رود خواهشمند است علت این مغایرت را توضیح فرمایید باتشکر علیزاده

  3. محمد لطفی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    سوالی که دارم اینه که ۶۰ با برنامه رمزبان چه فرقی میکنه؟ چرا دو تا برنامه برای رمز دوم هستش؟ جفتش رو باید با هم نصب کرد یا یکیش کافیه؟

  4. ناشناس می‌گوید

    سلام یه توکن آشغال غیر از آزار و اذیت کار دیگه ای بلد نیستن. اگه بخوای با آپ یا غیره با یک گوشی پرداخت کنی از این به آن وارد بشی میگه عملیات امکان پذیر نیست. یا با سامانه بام تراکشن ناموفق می باشد یاسه بار هم اشتباه بزنی، عملیات با کارت امکان پذیر نیست. خوب مرض دارین؟ رمز ثابت بود رمز یک بار مصرف پیامکی هم بود اعصاب خوردکن ها

  5. ناشناس می‌گوید

    یعنی چی که رمز ایستا غیر فعال نمیشه؟ اصل این اپها برای غیر فعال کردن رمز ایستاس. الان مال بنده غیر فعال شده. واقعا که با این اطلاع رسانی روابط عمومی بانک ملی ایران!

  6. بابک می‌گوید

    بخدا شورش رو در اوردن.امروز رمز کارت من سوخت باید برم با شعبه بانک.اخه این چه وعضعشه

  7. حسن می‌گوید

    سلام این چه فیلمی دیگه همون رمز اول ودوم چه مشکلی داشت که حالا واسه این رمز پویا باید بری کلی بمونی سر صف خود پرداز اونم ایا بشه یا نشه این واسه اونایی خوبه که میلیاردی تو حسابشون پول هست نه ما طبقه سومیها که منتظریم کی یارانه میدن سریع بدیمش واسه یکی از قبضها

  8. ناشناس می‌گوید

    با عرض سلام روز به روز به مشکلات مردم می افزایید چه وضعشه باید همیشه دست به قلم باشی رمز پویاروثبت کنی وتراکنش کنی یه دقیقه مهلتداری یه هفته دنبال رمز دومم این اپلیکیشن رمزبان هم گیر داره جواب نمیده خلاصه مسخره بازیه

  9. ناشناس می‌گوید

    یه کار بسیارچرت. با رمز دوم تمام کارهام اینترنتی انجام می‌دادم الان موندم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.