راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امارات در سال 2019 به مقصد اصلی کسب‌وکارهای بلاکچین تبدیل می‌شود

امارات متحده عربی قصد دارد در سال 2019 به یکی از پیشروترین مقاصد کسب‌وکارهای مرتبط با بلاکچین تبدیل شود و در همین راستا قوانین امیدبخشی هم در حوزه رمزنگاری‌شده‌ها در حال تصویب است.

از آنجایی که این کشور چهارچوب قانونی جدیدی برای عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO) در نظر گرفته است و اشاراتی هم به قوانین و قانون‌گذاری‌های مربوط به صرافی رمزنگاری‌شده‌ها انجام داده، به همین دلیل کارشناسان این امکان و فرصت را برای امارات هم می‌بینند که به کشورهای دیگری مانند مالت و جبل‌الطارق ملحق و به یکی از اصلی‌ترین مقاصد فعالیت‌های مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده تبدیل شود.

هانس فریکین مدیرعامل لیبرا پروژه، برنامه سرمایه‌گذاری تاثیرگذار مبنی بر بلاکچین، می‌گوید که امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به پیشرو جهانی در فضای عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده، موقعیت بسیار مناسبی دارد.

فریکین معتقد است که باتوجه به موضع این کشور در حوزه ICO، فضای امیدبخشی برای فعالیت استارت‌آپ‌های توکن‌دار فراهم خواهد کرد.

آندرئا بوناستو مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه اترنا کپیتال در لندن هم براین باور است که با در نظر گرفتن تلاش‌ها و اقدامات دولت امارت در راستای مدرن‌سازی بخش مالی، می‌توان آن را در خط مقدم صنعت قرار داد.

هرچند که به گفته کارشناسان، این کشور برای اینکه بتواند به هدفش در سال 2019 دست یابد، بایستی توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذارانش را تقویت کند تا آینده روشن و پایداری برای صنعت رمزنگاری در کشور به وجود آورد.

پیشتر هم در خبرها گفته شده بود که رگولاتور مالی امارات متحده عربی در اواسط ماه دسامبر از سیاست جدیدی در حوزه ICO خبر داد که در اوایل 2019 معرفی می‌شود.

اداره بورس و اوراق بهادار این کشور برای توسعه پلتفرم تجارت توکن ICO در حال همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار ابوظبی و بازار مالی دبی است.

در حال حاضر هم امارات چندین پروژه ارزهای رمزنگاری‌شده و بلاکچین در سطح کشوری دارد. برای مثال امارات با مشارکت عربستان در حال توسعه ارز رمزنگاری‌شده‌ای است که برای انجام تراکنش‌های برون مرزی پذیرش شود.

علاوه بر این شورای مشورتی فدراسیون بانک‌های امارات هم صحبت‌هایی درباره به کارگیری فناوری بلاکچین برای بهبود فرایندهای شناخت مشتری در بانک‌های عضو خود داشته است.

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.