راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمریکا به‌دنبال تحریم فعالیت‌های مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده در ایران است

در هفته جاری لایحه‌ای در کنگره ایالات متحده معرفی شد که در آن قوانین سفت و سختی علیه ایران برای توسعه ارز رمزنگاری‌شده‌اش در نظر گرفته بودند.

قانون‌گذاران آمریکا طی چند ماه اخیر هشدار داده بودند که دولت ایران قصد استفاده از ارز رمزنگاری‌شده ملی، درست مانند ارز پترو ونزوئلا، را دارد تا با کمک آن بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

قانون مسدود کردن فعالیت‌های مالی غیرقانونی ایران توسط نماینده مایک گالاگر معرفی شده بود و توسط سناتور تد کروز به مجلس سنا ارائه شد.

درواقع این لایحه پیشنهادی درمورد تحریم افرادی است که به‌طور آگاهانه و با تامین مالی یا ارائه سرویس و پشتیبانی فنی، به ایران در رشد و توسعه ارز دیجیتالی‌ کمک می‌کنند.

همه این اتفاقات به دنبال تصمیم دولت ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران یا برنامه جامع اقدام مشترک بود که در مه 2018 اتفاق افتاد.

گالاگر در بیانیه‌ای گفت: «خروج از برنامه جامع اقدام مشترک تنها اولین گام در راستای افزایش فشار بر دولت ایران بود. اکنون ما راه جدیدی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و کاهش توانایی این کشور بر اعمال خشونت در منطقه داریم. این قانون جدید با کوتاه کردن دست ایران از جامعه مالی بین‌المللی دقیقا همان کاری که مدنظر ما است را انجام می‌دهد.»

به گفته کوین دسک، در این مدت اخبار زیادی از ایران در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده منتشر شده است. همین چند وقت پیش یکی از مقامات دولت ایران از جنبه‌های مثبت استفاده از فناوری بلاکچین گفته بود و همچنین وجود انرژی برق ارزان‌قیمت در این کشور، ایران را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای مزرعه‌های استخراج بیت‌کوین بدل کرده است.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.