راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فروشگاه زنجیره‌ای در برزیل هم به جمع کسب‌وکارهای پذیرنده ارزهای رمزنگاری‌شده اضافه شد

فروشگاه زنجیره‌ای در ریو دو ژانیرو به نام «اوسیس» هم به جمع دیگر کسب‌وکارهایی که در کشور برزیل ارزهای رمزنگاری‌شده را پذیرش می‌کنند، پیوست و گزینه‌هایی مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین را به‌عنوان گرینه‌های پرداختی به مشتریانش ارائه می‌دهد.

از هجدهم دسامبر، خریداران می‌توانند پرداخت‌هایشان در این فروشگاه را مستقیما با ارزهای رمزنگاری‌شده مذکور پرداخت کنند و فرایند پرداخت از طریق پردازنده کوین‌وایز انجام می‌شود.

زمانی که مشتری ارز رمزنگاری‌شده‌ای که برای پرداخت مدنظرش است را انتخاب کرد، سیستم کوین‌های دیجیتال را دریافت و آن را به ارز فیات تبدیل می‌کند و بعد از سه روز معادل مبلغ پرداخت‌شده به رئال برزیلی را به سوپرمارکت برمی‌گرداند.

به نظر می‌رسد که پذیرش ارز مجازی در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی در برزیل است و این اتفاق مهم‌ترین پذیش این ارزهای رمزنگاری‌شده در سوپرمارکت‌های این کشور به شمار می‌رود.

شیوه خرید با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده مشابه پرداخت با کارت‌های اعتباری است. مشتری ارز مجازی که مدنظرش است را انتخاب می‌کند و اپراتور آن را به رئال وارد می‌کند و سیستم بلافاصله مبلغ را به ارز رمزنگاری‌شده تبدیل می‌کند. درنهایت شما با دریافت یک کد کیوآر پرداخت را انجام دهید.

درآمد سالانه این فروشگاه حدود 6/45 میلیون دلار است و دو فروشگاه با 90 نیروی کار را مدیریت می‌کند. تمام کارمندان این فروشگاه برای پذیرش ارزهای مجازی آموزش دیده‌اند.

همانطور گه گفتیم پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده به‌عنوان یک شیوه پرداخت در برزیل روزبه‌روز در حال افزایش است. در ژوئن امسال یک شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای در این کشور ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌عنوان گزینه‌های پرداختی پذیرش کرد.

فروشگاه دیگری به نام Las Magrelas جزو فروشگاه‌های پیشرو در پذیرش بیت‌کوین در این کشور بوده است. این فروشگاه از سال 2013 امکان پرداخت با ارزهای رمزنگاری‌شده را برای مشتریانش فراهم کرد.

شرکت ساخت‌وساز بزرگی به نام Tecnisa هم به مشتریانی که اولین پرداختشان با بیت‌کوین را انجام دهند، 5 درصد تخفیف می‌دهد. با اینکه پرداخت با ارزهای رمزنگاری‌شده صرفا به انجام پرداخت‌های اولیه محدود می‌شود، کسب‌وکارهای بسیاری مانند هتل نوبیل پلازا، وب‌سایت فست‌تک دات کام، شرکت ایمپریوس فود و غیره هم ازجمله کسب‌وکارهایی هستند که پرداخت با ارزهای رمزنگاری‌شده را قبول می‌کنند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.