راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دانشجویان ایرانی در انگلستان برای دور زدن سیستم بانکی از بیت‌کوین استفاده می‌کنند

قبل از اینکه ارزهای رمزنگاری‌شده وضعیت کنونی‌اش را داشته باشد و برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد، صرفا به‌عنوان روشی درنظر گرفته می‌شد تا افراد بتوانند پول خودشان را کنترل کنند. نمونه جدید به کارگیری از این روش هم به‌تازگی در انگلستان و توسط دانشجویان ایرانی رخ داد که از ارز رمزنگاری‌شده برای دور زدن سیستم‌های بانکی کشور انگلستان، که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، استفاده می‌کردند.

چند ماه پیش ایالات متحده از سوئیفت خواست تا نام ایران را از سیستم مالی جهانی خودش حذف کند. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند برای تامین هزینه تحصیلی‌شان به ارزهای رمزنگاری‌شده رجوع کنند.

در خبرها آمده است که بسیاری از این دانشجویان برای به دست آوردن پول از بیت‌کوین و دیگر ارزها استفاده می‌کنند. از طرفی گفته شده است که بسیاری از دانشجویان دانشگاه کمبریج مشکلات بسیاری برای استفاده از سرویس‌های بانکداری در انگلستان دارند.

حتی به نقل از یک روزنامه بریتانیایی، برخی از سازمان‌های انگلستان، از جمله دانشگاه ریدینگ، به این دانشجویان توصیه کردند که به ایران برگردند و برای تامین هزینه کلاس‌هایشان، مقادیر زیادی پول نقد باخود بیاورند. هرچند که این موضوع می‌تواند مشکلات قانونی بسیاری برای دانشجویان هنگام عبور از مرزهای بین‌المللی ایجاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد که سیستم پرداخت این دانشگاه، راهکار قابل ارائه دیگری برای افراد ندارد.

علاوه بر شهروندان و دانشجویان ایرانی، به نظر می‌رسد که دولت ایران هم به سمت استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده برای دور زدن تحریم‌ها روی بیاورد. با این حال به نظر نمی‌رسد که این پدیده تا به حال فراگیر شده باشد و براساس ادعاهای شبکه اعمال جرایم مالی آمریکا، از سال 2013، استفاده از ارزهای مجاری در ایران تنها حداقل 3/8 میلیون دلار تراکنش بیت‌کوین در سال را شامل می‌شد.

به گفته بیت‌کوین دات کام، ایران هم ممکن است به‌زودی مسیری مشابه ونزوئلا را درپیش بگیرد و برای دور زدن تحریم‌ها، ارز دیجیتال ملی خودش را راه‌اندازی کند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.