راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست «راهکارهای هوشمندسازی در حوزه تاب‌آوری و ایمنی شهری» در همایش تهران هوشمند برگزار شد

نشست «راهکارهای هوشمندسازی در حوزه تاب‌آوری و ایمنی شهری» همزمان با هفته تهران هوشمند روز دوشنبه در سالن رودکی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

نشست تخصصی راهکارهای هوشمندسازی در حوزه پایداری، تاب‌آوری و ایمنی شهری در دومین همایش تهران هوشمند با حضور مدیرعامل نوسازی شهر تهران، معاون عملیات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و عده‌ای از کارشناسان مربوطه برگزار شد.

محورهای نشست برگزارشده، راهکارهای هوشمند سازی ایمنی عمومی و مدیریت بحران شهری، تجارب و راهکارهای افزایش تاب‌آوری در شهرهای هوشمند، درس آموخته‌های شهرهای هوشمند جهان در پیشگیری و واکنش سریع در مواقع اضطراری بودند.

اعضای این نشست، صمیم مرادی روزبهانی، معاون آمادگی مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی اکبری، مدیر عامل محترم سازمان نوسازی شهرداری تهران، مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، محمدرضا فرجی پور، جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری کشور، لارس مینث، مدیر عامل Quantusec سوییس و عضو شورای جهانی شهرهای هوشمند بودند.

در این نشست، سید مجتبی میر جعفری، مدیر عامل شرکت آفرینش سامانه مهر به عنوان مدیر پنل حضور داشت.

سخنرانان در این نشست مطرح کردند که شهر تهران در مقایسه با کلان‌شهرهای مدرن جهان در برابر حوادث طبیعی و سوانح تاب‌آوری کافی ندارد. بافت فرسوده‌ای که در مناطق مرکزی و جنوبی شهر وسعت بیشتری دارد، شاخص تاب‌آوری شهر را کاهش داده است.

در ادامه این نشست تاب‌آوری شهرهای هوشمند و ارائه نقشه کلی هوشمندسازی در ایمنی عمومی و تاب‌آوری شهری موردبحث قرار گرفت. بر اساس اظهارات کارشناسان این نشست تخصصی، شهر هوشمند مزایای بی‌شماری دارد اما به‌تبع آن تهدیدات و آسیب‌پذیری‌هایی نیز با خود به همراه می‌آورد.

به‌عبارت‌دیگر، اگر در یک شهر هوشمند ملاحظات امنیتی را در زیرساخت‌های شهر رعایت نکنیم، کل سیستم هوشمند شهری تبدیل به سرباز دشمن می‌شود، ازاین‌رو مقوله پدافند غیرعامل در ساختار یک شهر هوشمند حائز اهمیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.