راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جوزف موسکات نخست‌وزیر مالت، اولین کشوری که فناوری بلاکچین را قانون‌گذاری کرد، چه می‌دانید

ماهنامه عصر تراکنش / جوزف موسکات، سیاست‌مدار اهل مالت است که از سال 2013 نخست‌وزیری این کشور را بر عهده دارد. مالت که کشور کوچکی در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه است، از زمان استقلالش، یعنی از سال  1964 از اعضای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع و سازمان ملل متحد بوده و در سال 2004 هم به اتحادیه اروپا پیوست.

در هفتادوسومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که 27 سپتامبر در نیویورک برگزار شد، موسکات صحبت‌هایی هم درباره فناوری بلاكچين و ارزهای رمزنگاری‌شده ارائه کرد و از کشور مالت به‌عنوان اولین جایی که فناوری بلاكچين را قانون‌گذاری کرده، یاد کرد.

به گفته این نخست‌وزير، ارزهای رمزنگاری‌شده آینده گریزناپذیر پول هستند و بلاكچين می‌تواند به ایجاد جامعه شفاف‌تر و عادلانه‌تری منجر شود. موسکات در صحبت‌هایش در سازمان ملل به این موضوع اشاره کرد که فناوری دفاتر کل توزیع‌شده می‌تواند تغییرات اساسی را در سیستم‌های سیاسی، مدنی و شرکتی ایجاد کند و حل مشکلات موجود طی دهه‌های گذشته در مالت را مهم‌ترین انگیزه این کشور برای رفتن به سمت جزیره بلاكچين عنوان می‌کند.

مالت معروف است به اینکه قوانین شفاف و مستحکمی درباره ارزهای رمزنگاری‌شده دارد و به همین دلیل هم بسیاری از رهبران صنعت رمزنگاری‌شده مرکز فعالیت‌هایشان را به این شهر منتقل کردند.

درباره جوزف موسکات هم جالب است بدانید که او متولد 22 ژانویه 1974 است و برای دومین بار به‌عنوان نخست‌وزیر مالت انتخاب شد. او قبلا عضو پارلمان اروپا و همچنین از سال‌های 2008 تا 2013 رهبر گروه اپوزیسیون بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.