پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کانال خرید به اپلیکیشن اسنپچت اضافه شد
اسنپچت کانال خرید اختصاصی خودش را در بخش «دیسکاور» اپلیکیشنش راهاندازی کرد. این کانال خرید با نام «Shop and Cop»، اولین کانال خرید اسنپچت است و محصولات مختلفی، از پوشاک گرفته تا محصولات زینتی را در بر میگیرد. کاربر به وسیله این کانال میتواند مستقیما محصولات موجود را، مستقیما از خود اسنپچت خریداری کند.
ماهیت ناپایداری که اسنپچت دارد، چالش بزرگی برای برندها به حساب میآید چراکه آنها نمیتوانند یک حضور دائمی و پایدار در این اپلیکیشن داشته باشند. از دیگر ویژگیهای Shop and Cop این است که پشنهادات خریدی که به کاربر ارائه میدهد بازه زمانی محدودی دارد و پس از مدتی از کانال برداشته میشود.
از طرف دیگر اینستاگرام هم شروع به گسترش یک سری قابلیتهای تجاری در اپلیکیشنش کرده است تا بتواند منافع بیشتری از یک میلیارد کاربر ماهانه خود داشته باشد و به همین خاطر اسنپچت باید حواسش را جمع کند. اینستاگرام بهتازگی قابلیت خرید در بخش Stories خودش را در سطح جهانی راهاندازی کرد و علاوه بر این آیکون کیسه خرید را روی صفحات محصولات قرار میدهد تا کاربران بدانند که میتوانند آن چیزی که در پست قرار دارد را خریداری کنند و به براساس گزارش مارکتینگ لند، بیش از 90 میلیون کاربر لااقل یک بار روی این محصولات کلیک کردهاند.
همچنین شایعه شده است که اینستاگرام یک اپلیکیشن مجزای خرید راهاندازی میکند که بنا بر علایق کاربر و برندهایی که دنبال میکند، محصولات را برایش شخصیسازی کند.
با اینکه کانال خرید جدید اسنپچت روی انجام مبادلات کوتاهمدت حساب باز کرده است با این حال بایستی به فکر توسعه قابلیتهای ماندگار و دائمی خودش باشد تا کاربر بتواند با فراغ بال برای پیدا کردن محصولات جستجو کند.
منبع: Business Insider