راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جف بزوس: آمازون هم روزی نابود خواهد شد

جف بزوس بنیان‌گذار شرکت آمازون اخیرا به کارمندان این شرکت گفته است که آمازون هم رو به سقوط می‌رود. بزوس در دیداری دوستانه با کارمندان خود هشدار تعجب‌برانگیزی درباره این شرکت داد و گفت این شرکت که در حال حاضر ارزشی یک هزار میلیارد دلاری دارد، روزی نابود خواهد شد.

جف بزوس در این دیدار به کارمندانش گفت: «آمازون چندان هم برای شکست خوردن بزرگ نیست. در حقیقت پیش‌بینی من این است که یک روز آمازون بالاخره ورشکسته خواهد شد. اگر شما به شرکت‌های بزرگ نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که طول عمر آنها نهایتا 30 سال خواهد بود و نه صدها سال.»

او در صحبت‌هایش اشاره‌ای هم به شرکت خرده‌فروشی سیرز کرد که در ماه اکتبر، به دلیل ناتوانی در رقابت با آمازون، اعلام ورشکستگی کرد و توضیح داد که برای جلوگیری از سقوط آمازون، این شرکت باید به جای اینکه بیشتر به خودش توجه کند، تمام حواسش را سمت مشتریانش قرار دهد.

به گفته بزوس شروع نابودی ما از زمانی خواهد بود که ما تمرکزمان را از روی مشتریانمان برداریم و به خودمان توجه کنیم پس باید تا جای ممکن زمان فرارسیدن نابودی‌مان را به تعویق بیندازیم.

جالب اینجاست که بزوس زمانی این صحبت‌ها را انجام داده که می‌توان گفت آمازون در موقعیت‌های خوبی قرار دارد؛ از یک طرف سه‌شنبه گذشته، این شرکت دو دفتر جدید در کویینز نیویورک و آرلینگتون ویرجینیا افتتاح کرد و از طرف دیگر جیمی ون بریمر، عضو شورای شهر لانگ‌آیلند هم گفته است که شهردار و فرماندار تصمیم گرفته‌اند تا نزدیک به 3 میلیارد دلار یارانه و معافیت مالیاتی به همراه یک باند فرود هلیکوپتر در اختیار بیزوس قرار دهند.

البته واکنش‌های جهانی هم درخصوص رشد کسب‌وکار آمازون وجود دارد. برای مثال رگولاتورهای اروپایی یک سری تحقیقات ضد انحصاری درباره آمازون شروع کرده‌اند و به بررسی شیوه استفاده این شرکت از داده‌های مشتریان می‌پردازند.

همچنین آمازون چندان مورد علاقه دونالد ترامپ هم نیست و رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده که درباره پرداخت مالیات و استفاده این شرکت از خدمات پستی دستور تحقیق خواهد داد. البته این واکنش‌ها از طرف ترامپ چندان غیرطبیعی هم نیست، چراکه بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست است که یکی از منتقدان اصلی ترامپ به حساب می‌آید.

منبع: The Guardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.