راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هرآنچه باید درباره فناوری پرداخت PIN On Glass بدانید

ژانویه 2018 شواری استانداردهای امنیت صنعت کارت‌های پرداخت (PCI-SSC) استاندارد خودش را در رابطه با ورود پین مبتنی بر نرم‌افزار در دستگاه‌های تجاری off the shelf منتشر کرد که این استاندارد با نام پین آن گلس (PINOn Glass) معرفی شده است.

این تکنولوژی جدید پرداخت به پذیرندگان این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های مبتنی بر پین را روی دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها، پذیرش کنند؛ بدون اینکه نیازی به در نظر گرفتن بخش مجزایی برای پین‌پدها یا دیگر دستگاه‌های ورود پین داشته باشند.

ژکلین کرموس مدیر روابط عمومی شرکت ETA می‌گوید: «با استفاده از استاندارد پین آن گلس، یک پذیرنده به‌راحتی می‌تواند یک اپلیکیشن نرم‌افزاری را روی دستگاهش دانلود کند و دیگر نیازی به خرید و نصب دستگاه‌های جداگانه‌ای نیست.»

بسیاری از فعالان صنعت پرداخت انتظار دارند که این فناوری جدید پذیرش بیشتر تراکنش‌های مبتنی بر پین را برای پذیرندگان کوچک و خرد فراهم کند. تایید یک تراکنش به وسیله پین، برخلاف تایید به وسیله امضا، در برابر کلاهبرداری‌ها حفاظت‌های به مراتب بیشتر و گسترده‌تری در نظر گرفته است.

علاوه بر این، پین آن گلس به پذیرندگان کوچکتر، که گاهی اوقات به آنها Long-tail نیز گفته می‌شود، این امکان را می‌دهد تا حفاظت‌های امنیتی بیشتری در اکوسیستم پرداخت به دست آورند. در حقیقت پین آن گلس می‌تواند با ارائه امنیت پیشرفته با هزینه‌های کمتر، پذیرندگان بیشتری را به سمت پذیرش پرداخت‌های کارتی و دیجیتالی سوق دهد.

منبع: Payments cards and mobile

4 دیدگاه
  1. مهدی عبادی می‌گوید

    با استفاده از استاندارد پین آن گلس، یک پذیرنده به‌راحتی می‌تواند یک اپلیکیشن نرم‌افزاری را روی دستگاهش دانلود کند و دیگر نیازی به خرید و نصب دستگاه‌های جداگانه‌ای نیست.
    این متن یا کامل نیست، یا درست ترجمه نشده. به دلیل اینکه در متد PIN on Glass نیاز استفاده از سخت‌افزار کارتخوان از بین نرفته و کماکان سخت افزار کارتخوان بایستی خریداری شود و صرفن بخش Key pad که برای ورود پین از آن استفاده می‌شد، از روی سخت‌افزار حذف شده.

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      حتما دنبال میکنیم موضوع رو و نتیجه رو اعلام میکنیم.

    2. محدثه دهباشی می‌گوید

      «… بدون اینکه نیازی به در نظر گرفتن بخش مجزایی برای پین‌پدها یا دیگر دستگاه‌های ورود پین داشته باشند.» به عدم نیاز به صفحه کلید در متن اشاره شده است.
      منظورتان چیز دیگر است یا اینکه به نظرتان متن مفهوم نیست و گنگ است؟

      1. مهدی عبادی می‌گوید

        مفهوم در کل متن منتقل شده. منظورم خود اون تک جمله بود که quote شده. این جمله ناقصه و ممکنه ذهن رو به اشتباه بندازه. چون متن کمی در خصوص مباحث فنی است، وسواس به خرج دادم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.