راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی آماری به تراکنش‌های بانک مسکن در 6 ماه اول سال

بر اساس گزارش اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، بانک مسکن برای چهارمین ماه متوالی به عنوان پایدارترین بانک در بین بانک‌های پرتراکنش شبکه شتاب از طرف بانک مرکزی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، بانک مسکن در شهریور ماه سال جاری با پردازش بیش از 90 میلیون تراکنش مالی موفق در ماه، در بین بانک‌های متوسط و بزرگ، به عنوان با کیفیت‌ترین و پایدارترین سرویس دهی خدمات مبتنی بر کارت به مشتریان معرفی شد.

مطابق بررسی‌های صورت گرفته، بانک مسکن در حوزه صادرکنندگی با رشد بیش از سه میلیون تراکنش در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه سال جاری و رشد 24 درصدی تعداد تراکنش نسبت به ماه مشابه درسال 96، عملکرد قابل توجهی را ثبت کرده است. این روند نشان می‌دهد بانک مسکن با وجود افزایش چشمگیر نرخ تراکنش‌ها توانسته است علاوه بر به تصویر کشیدن عملکردی درخشان به عنوان یک بانک تخصصی، گامی استوار در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان بردارد. بانک مسکن همواره سعی کرده است که در حوزه بانکداری الکترونیک یکی از بانک‌های پیشرو باشد که آمارهای عملکردی بانک مرکزی نیز این موضوع را تأیید می‌کند. در این خصوص متنوع‌سازی ابزارها و ارائه خدمات اینترنتی با کیفیت در بانک مسکن همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

بررسی‌ها از عملکرد 6 ماه نخست سال جاری در بانک مسکن نیز نشان می‌دهد که متوسط تعداد تراکنش‌های ماهانه هر خودپرداز 12 هزار و 355 تراکنش بوده و اهداف تعیین شده در این بخش محقق شده است. همچنین مطابق بررسی‌ها متوسط تراکنش هر کیوسک در هر ماه به میزان هزار و 832 تراکنش بوده است که بیشتر از سطح هدف‌گذاری در این بخش، محقق شده و در واقع عملکرد نسبت به هدف تعیین شده سبقت گرفته است.

از سوی دیگر، این آمارها نشان می‌دهد که متوسط تعداد تراکنش‌های پایانه فروش در هر ماه 134 تراکنش بوده است. همچنین آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که متوسط مبلغ هر تراکنش در پایانه فروش 36.5 میلیون تومان بوده است. آمارهای گزارش عملکرد بانک مسکن حاکی از آن است که درصد استفاده کنندگان خدمات مجازی نسبت به مشتریان خدمات مجازی در نیمه نخست سال جاری 19 درصد بوده است.

با وجود درصد بالای تراکنش‌های موفق در بانک مسکن، سامانه‌ای برای ثبت و پیگیری تراکنش‌های ناموفق نیز طراحی شده است. این بانک در پایگاه اینترنتی خود دارای سامانه ثبت و پیگیری تراکنش‌های ناموفق است که در صورت مغایرت در عملیات بانکی نظیر خرید، پرداخت قبض، انتقال وجه و برداشت و عدم برگشت وجه به کار در 72 ساعت، مشتریان در این سامانه می‌توانند با ورود اطلاعات تراکنش خود کارشناسان بانک را از این مغایرت مطلع کنند. این درخواست در اسرع وقت توسط بانک بررسی شده و مشتریان می‌توانند توسط این سامانه و با استفاده از کد پیگیری که در زمان ثبت درخواست اعلام می‌شود، از نتیجه بررسی تراکنش خود مطلع شوند.

1 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی ابیانه می‌گوید

    با سلام و احترام؛ بنظر می رسد با عنایت به بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا مبنی بر محدودیت مبلغ تراکنش 50.000.000 تومانی به ازای هر بار خرید کارت، متوسط مبلغ هر تراکنش در پایانه فروش ۳۶.۵ میلیون تومان عدد صحیحی نباشد. با توجه به اینکه عمده مراکز تراکنش زا در پایانه های فروش اعم از pos و vpos در ید اختیار بانکهای ملت و سامان و پارسیان است، ایجاد متوسط مبلغ هر تراکنش با این مبلغ فقط در صورت عدم رعایت بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا میسر بوده یا محاسبات انجام شده با احتساب پایانه های فروشگاهی داخل شعب می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.