راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه باید درباره سمیر دسای مدیرعامل فاندینگ سیرکل بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / فاندینگ سیرکل یک بازار وام‌دهی فردبه‌فرد است که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا مستقیما بتوانند به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط وام ارائه دهند. در واقع این کسب‌وکار اولین وب‌سایت در انگلستان است که به‌صورت فردبه‌فرد به کسب‌وکارها وام ارائه می‌دهد و در حال حاضر در ایالات متحده، آلمان و هلند هم فعالیت می‌کند.

از آمارهای قابل توجه این استارت‌آپ در سال 2018 می‌توان به رقم بیش از پنج میلیارد پوندی اشاره کرد که توانست به شرکت‌های کوچک و متوسط به‌عنوان وام ارائه دهد. سمیر دسای یکی از سه بنیان‌گذار این استارت‌آپ است که در سال 2010 راه‌اندازی شد و تا سال 2015 توانست سرمایه‌های قابل توجهی به دست آورد.

شیوه وام گرفتن در فاندینگ سرکل به این صورت است که کسب‌وکارها می‌توانند یک وام 60 ماهه و با مبالغ مختلف، برای مثال در انگلستان تا مرز یک میلیون پوند، در ایالات متحده تا 500 هزار دلار و در آلمان، اسپانیا و هلند تا 250 هزار یورو دریافت کنند و نرخ وام از سال 2015 بر اساس طبقه‌بندی ریسک و مدت وام تعیین می‌شود.

دسای در حال حاضر مدیرعامل شرکت فاندینگ سرکل است. قبل از راه‌اندازی فاندینگ سرکل، سمیر دسای به‌عنوان مدیر اجرایی در شرکت سرمایه‌گذاری اولیوانت و به‌عنوان مشاور مدیریت در شرکت بی‌سی‌جی فعالیت می‌کرد.

در سال 2018، فاندینگ سرکل اعلام کرد که برای پورتفولیوهای بالانس‌شده خودش میانگین بازده سالانه 6 تا 7 درصدی و برای پورتفولیوهای محافظه‌کارانه خود میانگین بازده سالانه 5 تا 5.5 درصدی در نظر گرفته است. مدیرعامل فاندینگ سیرکل در مصاحبه‌ای با بیزنس اینسایدر گفت که هیچ برنامه و طرح فوری برای عرضه اولیه سهام شرکت ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.