راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه باید درباره حمید بیگلری مدیرعامل شرکت Point72 بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / حمید بیگلری مدیرعامل و از مدیران بخش نقدینگی مرکزی شرکت مدیریت دارایی Point72 است که سازمانی در حوزه تجارت جهانی محسوب می‌شود. او عضو هیات مشورتی مرکز بین‌المللی مالی بندیم در دانشگاه پرینستون است. از سال 2013 تا 2016 پارتنر گروه TGG بود و از سال 2000 تا 2013 به‌عنوان مدیر اجرایی در سیتی‌گروپ فعالیت می‌کرد و آخرین سمت او در سیتی‌گروپ معاونت هیات‌مدیره و رئیس جهانی بخش بازارهای نوظهور بود.

البته بیگلری سمت‌های مدیریتی مختلفی در سیتی‌گروپ داشت، از جمله مدیر ارشد استراتژی، مدیر ارشد عملیات مشتریان نهادی و مدیر جهانی بانکداری سرمایه‌گذاری موسسات مالی. او همزمان که در سیتی‌گروپ فعالیت داشت، عضو شورای بازرگانی ایالات متحده و چین بود. پیش از پیوستن به سیتی‌گروپ، بیگلری پارتنر شرکت مکنزی بود که پرکتیس‌های مشاوره‌ای بانکداری سرمایه‌گذاری مجموعه را با همکاری دیگر افراد انجام می‌داد. از دیگر تجربیاتی که بیگلری داشته است، فعالیت به‌عنوان فیزیکدان هسته‌ای در آزمایشگاه پلاسمای دانشگاه پرینستون بود.

دکتر بیگلری در سال ۲۰۰۹ مدال افتخار  الیس آیلند را به خاطر فعالیت‌های درخشانش در کمک به مهاجران ورودی به آمریکا دریافت کرد. وی در حال حاضر عضو شورای روابط خارجیان و عضو هیات امنای جامعه آسیاست. او همچنین از اعضای هیات‌مدیره روابط عمومی ایرانیان در آمریکاست که گروهی منسجم در هدف حفاظت از منافع ایرانیان در آمریکا در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و تبلیغاتی است.

حمید بیگلری دارای مدرک دکترا در رشته فیزیک نجومی از دانشگاه پرینستون است و مدرک کارشناسی در رشته ریاضیات و فیزیک کاربردی از دانشگاه کورنل نیز دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.