راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سومین جلسه کارگروه فین‌تک معاونت علمی برگزار شد

سه‌شنبه ۱ آبان ماه ۹۷ سومین جلسه کارگروه فین‌تک معاونت علمی و با موضوع بررسی چالش‌های استارت‌آپ‌های بیمه، در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش انجمن فین‌تک ایران، در ابتدا اسداللهی و نام‌آور نمایندگان استارت‌آپ‌های بیمه به ارائه چالش‌ها و نیازهای این حوزه پرداختند. در حال حاضر ۱۰ استارت‌آپ در حوزه فروش آنلاین محصولات بیمه مشغول به کار هستند. بیمیتو، بیمه بازار، وبیمه، بیمیلاین، بیمه دات کام، از کی؟، بیدبرگ، بیمه کلیک، بیتمه و بیمه ماهان استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه هستند.

عمده نیازهای استارت‌آپ‌های این حوزه، دسترسی به سامانه سنهاب، مبتنی بر API، دسترسی به سرویس‌های احراز هویت و اهلیت، حذف فیزیک بیمه‌نامه، ایجاد و دسترسی به سرویس‌های استعلام و صدور آنی بیمه‌نامه، دریافت مجوز ارائه خدمات بیمه و دریافت درگاهی مستقیم برای پرداخت حق بیمه اعلام شد.

پس از ارائه نمایندگان استارت‌آپ‌های بیمه، نکاتی از سوی بیمه مرکزی، اتاق بازرگانی و معاونت علمی مبنی بر مفقود ماندن تکنولوژی در خدمات ارائه‌شده و عدم پیروی از ترندهای دنیا در این حوزه و صرف ارائه فروش محصولات سنتی بیمه عنوان شد.

در پاسخ نمایندگان استارت‌آپ‌ها، عدم وجود زیرساخت‌های فنی و قانونی را دلیل این اتفاق عنوان کردند.

پس‌ازآن نعمتی، معاونت فن‌آوری اطلاعات بیمه مرکزی به ارائه امکانات سامانه سنهاب پرداختند و این‌گونه که به نظر می‌رسد تمامی نیازهای استارت‌آپ‌ها که از سوی بیمه مرکزی می‌تواند ارائه شود، در این سامانه پیش‌بینی‌شده است و باقی نیازها نیز باید از شرکت‌های بیمه دریافت شود.

در ادامه جلسه در خصوص موضوع KYC که چالش عموم فعالین حوزه فین‌تک است نکاتی از سوی انجمن فین‌تک عنوان شد و نماینده وزارت ارتباطات اعلام کرد که ظاهراً سرویسی برای پاسخگویی به این نیاز ایجادشده که در مصوبه وزارت در فاز اول این سرویس برای سازمان‌های دولتی ایجادشده بود، اما در فاز دوم امکان ارائه این سرویس به شرکت‌های خصوصی نیز پیش‌بینی‌شده است. قرار بر این شد که این نکته از سوی انجمن فین‌تک پیگیری شده و پس از توافقات لازم این سرویس در اختیار اعضای انجمن قرار گیرد.

جلسه بعدی این کارگروه در تاریخ ۲۷ آبان ماه و با موضوع بررسی چالش‌های استارت‌آپ‌های پرداخت و بانکی در محل وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد و انجمن فین‌تک چالش‌های این حوزه و ساختار اید‌ئال خود از سرویس KYC را ارائه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.