راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌گام با تغییر / درباره بهنام امیری، معاون تسهیل تجاری توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مرکز توسعه تجارت الکترونیک دست به تغییراتی زده تا حمایت از مصرف‌کننده و صاحبان کسب‌وکار به یک سیاست تبدیل شود. بهنام امیری، معاون تسهیل تجاری توسعه کاربردهای این مرکز دلیل این تحولات را الزام به تغییر می‌داند؛ آن هم تغییری که همزمان با چابکی کسب‌وکارهاست و امری ضروری به نظر می‌رسید.

احراز هویت، احراز محل کسب‌وکار و قانونمندی آن و اعمال حداقل استانداردهای لازم برای کسب‌وکار اینترنتی از جمله این تحولات بوده است. راه‌اندازی پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی نیز اقدام دیگر است؛ پنجره‌ای با سه بال دستگاه‌های نظارتی و دولتی، مصرف‌کننده و خود کسب‌وکار تا امکان تعامل این سه بال فراهم شود. مجموعه این اقدامات از اول امسال آغاز شده و تا چند ماه آینده هم چند برنامه دیگر در دستور کار این نهاد است؛ مثلا رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی و استخراج مدل رتبه‌بندی آن با هدف اعطای لوگوی نماد اعتماد پنج‌ستاره.

بهنام امیری یک ایده دیگر هم دارد و آن این است که این مرکز در رابطه با لزوم اخذ مجوز از کسب‌وکارهای اینترنتی، همواره رویکرد حمایتی داشته؛ در واقع رویکرد و هدف کلی این بوده که روند فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی تسهیل شود و در نهایت رشد این فضا با نظارت‌های حداقلی خروجی این اقدامات باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.