راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بلاکچین پردرآمدترین رشته مهندسی شد

درحالی‌که تا چندی قبل مهندسان حوزه هوش مصنوعی پردرآمدترین مهندسان محسوب می‌شدند، به‌تازگی یک‌رشته مهندسی نوپای دیگر به نام مهندسی بلاکچین نیز بسیار پردرآمد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی‌های موسسه تحقیقاتی آمریکایی هایرد نشان می‌دهد ابداع روش‌های جدید رمزگذاری داده‌ها از طریق فناوری بلاکچین کسب‌وکار پررونقی است که درآمد سرشاری را برای متخصصان این حوزه به ارمغان می‌آورد. مهندسان بلاکچین سالانه به‌طور متوسط ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار دلار درآمد خواهند داشت. این در حالی است که متوسط درآمد مهندسان نرم‌افزار به‌طور متوسط از ۱۳۵ هزار دلار فراتر نمی‌رود.

افزایش تقاضای شرکت‌های بزرگ فناوری برای استخدام متخصصان بلاکچین اصلی‌ترین عامل این تحول محسوب می‌شود. فیس‌بوک، آمازون، آی‌بی‌ام و مایکروسافت ازجمله شرکت‌هایی هستند که استخدام متخصصان بلاکچین را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بررسی‌های هایرد نشان می‌دهد تقاضا برای استخدام مهندسان بلاکچین در یک سال اخیر تا ۴۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

متخصصان بلاکچین باید در زمینه‌هایی مانند شبکه، طراحی پایگاه داده، رمزنگاری و آشنایی با برخی زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا، جاوا اسکریپت، سی پلاس پلاس، گو، سالیدیتی، پیتون و غیره از دانش بسیار بالایی برخوردار باشند.

3 دیدگاه
  1. رضا می‌گوید

    سلام
    از کدوم رشته(ریاضی یا انسانی) وارد مهندسی لاکچین شویم؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.