راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استاندار قم: قم نخستین استان الكترونیك كشور می‌شود / افتتاح هفت طرح دولت الکترونیک

استان قم در چند سال اخیر تلاش کرده است تا پیشگام همه شهرها و استان‌های ایران در زمینه دولت و شهر الکترونیک باشد. آخرین فعالیتی که مدیران این شهر از آن رونمایی کردند هفت طرح دولت الکترونیک بود.

استاندار قم در افتتاح این طرح‌ها اعلام كرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، همكاری وزارت كشور و پیگیری كامل امور مربوطه، قم به عنوان نخستین استان الكترونیك در كشور مطرح می شود و الگویی برای دیگر استان ها در این زمینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ‘محمد حسین موسی پور’ روز شنبه در مراسم بهره برداری هفت طرح فناوری اطلاعات، افزود: با توجه به ظرفیت های استان، زیرساخت های موجود، مدیران توانمند و انگیزه كافی كه بین مدیران وجود دارد، قم در آینده به اهداف خود در تبدیل شدن به نخستین استان الكترونیك خواهد رسید.

وی ادامه داد: قم در تحقق دولت الكترونیك و ارایه خدمات الكترونیك به مردم گام های خوبی برداشته است و این استان موفق به كسب رتبه نخست در خدمات غیر حضوری و توسعه فناوری اطلاعات در سال 90 و همچنین موفق به كسب رتبه نخست برای توسعه خدمات الكترونیك در جشنواره روز ارتباط در اردیبهشت ماه سال جاری شد.

موسی پور، توسعه فناوری اطلاعات را جزو تفكیك ناپذیر زندگی بشر دانست و افزود: تسریع و تسهیل در ارایه خدمات، كاهش تشریفات اداری، دقت در انجام كارها، افزایش بهره وری، كاهش هزینه و مصرف انرژی، جلوگیری از سفرهای غیر ضروری، افزایش مشاركت های عمومی، كوچك سازی دولت، شفاف سازی امور، كاهش آلودگی هوا و افزایش قدرت تصمیم گیری از مزایای خدمات الكترونیك و توسعه فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اقدامات چشمگیر دولت دهم برای توسعه فناوری اطلاعات و توسعه دولت الكترونیك عنوان كرد: ستاد دولت الكترونیك برای توسعه خدمات الكترونیك در استان قم راه اندازی شده تا با یك برنامه ریزی مدون، در جهت تحقق دولت الكترونیك حركت كنیم.

موسی پور گفت: دستگاه های اجرایی قم باید بر اساس برنامه پنجم و تحقق دولت الكترونیك حركت كنند و تمامی مكاتبات اداری تا پایان سال 94، بصورت الكترونیكی انجام شود.

وی در عین حال گفت: افزایش سواد و دانش اطلاعاتی برای استفاده مردم از خدمات الكترونیك ضروری است و دستگاه ها و رسانه های استان می توانند در افزایش سواد و دانش اطلاعاتی مردم، نقشی اساسی داشته باشند.

هفت طرح ‘سامانه مجوز كتاب’، ‘ارتقای امنیت سامانه های شبكه دولت و استانداری’، ‘سامانه ویدئو كنفرانس بین دستگاه های اجرایی استان’، ‘سامانه املاك شهر قم’، ‘سایت اطلس قم’ ‘پایگاه اطلاع رسانی استان’ و ‘زیرساخت طرح پرونده الكترونیكی سلامت شهروندان’ طرح های فناوری اطلاعات می باشد با مشاركت و همكاری دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی اجرا و به بهره برداری رسید.

 

مرکز داده‌های الکترونیکی در قم راه اندازی می‌شود

علی رمضانی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم هم از راه اندازی مرکز داده‌های الکترونیکی در قم خبر داد.

وی گفت: یکی از پروژه‌های الکترونیکی راه اندازی مرکز داده‌های الکترونیکی است که عملیات آن آغاز شده است و به زودی نیز به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم بیان کرد: در خصوص فیبر نوری نیز اقداماتی انجام شده است و به زودی افتتاح می‌شود.

ایجاد سامانه ملی قبوض الکترونیکی

وی گفت: سامانه ملی قبوض الکترونیکی عملیاتی شده است اما یکی از مشکلات در این زمینه عدم تبلیغات کافی در این زمینه است و لازم است با گسترش تبلیغات در این زمینه شهروندان با این سامانه ارتباط بگیرند.

ایجاد سامانه دولت الکترونیک

وی با اشاره به ایجاد سامانه دولت الکترونیک افزود: همچنین سامانه ویدئو کنفرانس نیز امروز افتتاح می‌شود و امیدواریم این سامانه به کاهش مراجعات مدیران به جلسات کمک شایانی داشته باشد.

کمک به راه اندازی پارک علم و فناوری

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات در زمینه فناوری اطلاعات کمک به راه اندازی پارک علم و فناوری در استان قم بوده است.

وی در خصوص دفا‌تر پیشخوان گفت: ‌بحث دفا‌تر پیشخوان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

تشکیل ستاد دولت الکترونیک در قم

محسن محرری معاون توسعه منابع و نیروی انسانی استانداری قم هم از اقدامات موثری در بانکداری الکترونیکی انجام شده گفت.

وی با اشاره به اینکه در بانکداری الکترونیکی اقدامات خوبی انجام شده است افزود: همچنین در خصوص دفا‌تر پیشخوان نیز حدود ۱۲۰ خدمت توسط ۳۰ دستگاه اجرایی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.