راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

5 نکته طلایی براي امنيت در موبایل بانک

اگرچه استفاده از تلفن همراه برای گرفتن خدمات بانکی، هزینه و زمان شما را ذخیره می‌کند، اما در صورت رعایت نکردن برخی موارد، به دردسر می‌افتید و بعید نیست ضررهای میلیونی بپردازید.

بنابراین به چند نکته مهم براي ایمنی استفاده از تلفن همراه اشاره می‌کنیم که بد نیست همیشه آن را به یاد داشته باشید.

نكته اول: به هیچ عنوان نرم‌افزار تلفن همراه بانک مورد نظرتان را از طریق بلوتوث ‌(Bluetooth)، اینفرارد (Infrared)، پست الکترونیک و همچنین سایتی به غیر از سایت بانکی که در آن حساب دارید، دریافت نکنید.

نكته دوم: حتماً به ‌صورت دوره‌ای، تنظیمات برنامه تلفن‌تان را به حالت اولیه بازگردانید؛ این کار موجب از بین رفتن پیام‌های دریافت شده موجود در صندوق پیام‌ها، اطلاعات ثبت‌نام حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه می‌شود و به امنیت حساب‌ها کمک می‌کند.

نکته سوم: پیام‌های دریافتی سامانه همراه بانک را که در صندوق پیام‌های برنامه قرار می‌گیرد، بلافاصله پس از خواندن، حذف کنید.

نكته چهارم: در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی یا حتی سیم کارت تلفن همراه‌تان، بلافاصله رمز دوم کارت خود را با استفاده از یک دستگاه خودپرداز و رمز حساب خود را با استفاده از سیستم تلفن بانک‌تان تغییر دهید. در مرحله بعد، سیم کارت‌تان را از طریق مراجعه به اپراتور شرکتی که سیم کارت‌تان را از آن خریده‌اید، غیر‌فعال کنید. پس از انجام این کارها به سرعت به شعبه بانک‌تان بروید و مساله مفقود شدن گوشی یا سیم کارت را با متصدیان بانک در میان بگذارید.

و نکته پایانی: پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف کنید. با این کار تمام اطلاعات حساب‌های ثبت شده شما و همچنین پیام‌های دریافتی گوشی از بین می‌روند.

منبع: هفته نامه دنیای نوین کسب و کار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.