پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
در نمایشگاه تلکام امسال منتظر چه باشیم؟
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران با اشاره به شعار (دستاوردهای تازه، فرصتهای پیشرو) برای تلکام ۹۷ گفت: «در شرایط ویژه کنونی کشور، شرکتهای عضو سندیکا توانستهاند در ششماهه اول سال ۲۰ محصول جدید به بازار عرضه کنند که نشان از تغییر روش آنها در شرایط بحران دارد و اینیکی از دستاوردهای نمایشگاه تلکام ۹۷ است.»
به گزارش ایسنا، فرامرز رستگار بابیان اینکه سال ۱۳۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است گفت: «بعد از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه امسال، ۵۲ محصول پیشرفته جدید در حوزه ICT معرفی و عرضه میکنیم، شرکتهای عضو سندیکا بهعنوان تیم تولیدکننده محصولات اعلام کردند که از این تعداد ۴۰ محصول پیشرفته را تا پایان سال در حوزه ICT معرفی میکنند.»
او تفاوت فاحش نمایشگاه امسال با سالهای گذشته را ارائه دستاوردهای نو در قالب طرح و محصولات جدید دانست و افزود: «در نمایشگاه ۲۰ محصول معرفی میکنیم و تا پایان سال تمام ۴۰ محصول معرفی و عرضه میشوند. این تفاوت فاحشی است که بین نمایشگاه امسال و سالهای گذشته میبینیم و نشان از این دارد که شرکتها تحقیقات و آموزش را در شرایط فعلی همزمان دنبال کردهاند که اینیک نوید در جهت بهینهسازی صنعت است.»
دبیر سندیکای صنعت مخابرات بابیان اینکه در طول سالهای گذشته اگر شرکتی با بحران مالی مواجه میشد، اولین کاری که میکرد حذف آموزش و تحقیقات بود، گفت: «حذف هزینه تحقیقات و آموزش باعث میشد که در زمان شکوفایی دیگر شرکت نمیتوانست محصول بهروز ارائه کند.»
او افزود: «رونمایی از ۲۰ محصول در نمایشگاه امسال شاید تلقی دستاورد نداشته باشد، ولی نشاندهنده این است که در زمان بحران مالی شرکتها روش و رویکردشان را عوض کردهاند و دیگر هزینه تحقیقات و آموزش پرسنل حذف نمیکنند و این اصل، یک دستاورد است.»
رستگار با اشاره به حضور استارتآپها در نوزدهمین نمایشگاه تلکام گفت: «ما در سندیکا هم بهصورت مستقیم با استارتآپها و هم از طریق اتاق بازرگانی که معاونتی برای شکوفایی شرکتهای نوپا دارد در ارتباط هستیم و معتقدیم که استارتآپها میتوانند در اتاق فکر شرکتها یا بخش R&D و طراحی و مهندسی کمک کنند و ارزانتر هم هستند.»
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تأکید بر اینکه مشتریان حوزه صنعت مخابرات مشخص هستند و بنابراین در توزیع و فروش مشکل نداریم، گفت: «ما در ورودی احتیاج به استارآپ داریم تا ایده و برآورد بیاورد و نیازسنجی کند.»
او ادامه داد: «ذهن جوانان شفافتر است تا کسانی که تجربهدارند. جوان با ذهن آماده، ریسکپذیر و با حضور بیشتر در جامعه در حوزه نیازسنجی بهتر میتواند کار کند یا اطلاعات خام بهتری میتواند به دست بیاورد و بعدازآن خبرگان روی این اطلاعات پردازش انجام میدهند این پردازش اطلاعات به شما کمک میکند که محصولی باید تولید کنید و خودبهخود با بازار تطبیق بیشتری پیدا میکنید. این نخستین حوزهای است که استارتآپها میتوانند در صنعت مخابرات وارد شوند.»
رستگار بخش دیگری که نیاز به حضور شرکتهای نوپا نیاز است را حوزه مربوط به R&D اعلام کرد و گفت: «در این قسمت افراد خبره ورزیده لازم است که پروژه را در دست داشته باشند و آن را تجزیه کنند و بعد شرکتهای نوپا میتوانند روی یکی از بخشهای پروژه کار کنند. وقتی شما یک سیستم را به ۱۰ زیرسیستم خردکنی و یک ورودی و یک خروجی برای آن تعریف کنی، مستقل از اینکه بعداً چه چیزی میخواهد بشود، شرکت نوپا روی آن کار میکند و شما در پایان میتوانی یکپارچهسازی انجام بدهی و نتیجه بهتر بگیری و این کار هزینههای R&D را بهشدت کاهش میدهد.»
نمایشگاه تلکام بزرگترین رویداد مخابراتی کشور با حضور اپراتورها، شرکتهای داخلی و خارجی، تولیدکنندگان و صاحبان کسبوکار در حوزه سیستمها، تجهیزات و سرویسهای مخابراتی و ارتباطات است که هرساله با ارائه جدیدترین دستاوردها و محصولات صنایع ارتباطی برگزارشده و امسال نیز نوزدهمین دوره این نمایشگاه میتواند فرصت مناسبی برای تبادل فناوری بین کشورهای حاضر و شرکتهای داخلی باشد.
تلکام ۲۰۱۸ با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود.
عرضه و معرفی دستاوردها و توانمندیهای متخصصان کشور و شرکتها و تولیدکنندگان داخلی و ارائه و اطلاعرسانی آخرین دستاوردهای کشورهای خارجی درزمینهٔ صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاعرسانی، همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال فناوری روزبه کشور، ایجاد فرصت برای ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان کالا و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت پویا و تأمین نیازمندیهای این صنعت در کشور، از اهداف برگزاری نمایشگاه تلکام است.