راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی بانک مسکن به‌عنوان پایدارترین بانک در بین بانک‌ها و مؤسسات مالی عضو شتاب در خرداد، تیر و مرداد سال جاری از سوی بانک مرکزی

ساسان شیردل در خصوص پایداری بانک‌ها در حوزه سرویس‌دهی خدمات مبتنی بر کارت اظهار داشت: «پایداری بانک‌ها به مفهوم ارائه خدمات 24*7 بدون وقفه و با سرعت و کیفیت بالا در حالت صادرکنندگی و پذیرندگی است. در همین راستا بانک مسکن به‌عنوان پایدارترین بانک در بین بانک‌ها و مؤسسات مالی عضو شتاب در خرداد، تیر و مرداد سال جاری از سوی بانک مرکزی معرفی‌شده است.»

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، مدیر امور فناوری و اطلاعات و ارتباطات افزود: «بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی هر 24 ساعت به سه بازه کم باری، میان باری و پر باری تقسیم می‌شود و هر بانک موظف است در بازه‌های موردبحث بیش از 98/5 درصد تراکنش‌ها را به‌صورت موفق پاسخ دهد.»

اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی هرماه با پایش تراکنش‌های موفق و ناموفق هر بانک را اعلام می‌کند. ملاک این ارزیابی تعداد تراکنش‌های ناموفق است که مشتری در عدم موفقیت آن‌ها دخیل نبوده و خطابه دلیل اشکال عملکرد بانک صادرکننده به وجود آمده است.

او گفت: «حصول این موفقیت نتیجه تلاش بی‌وقفه همکاران بانک مسکن در بخش‌های مختلف حوزه مدیریت فناوری اطلاعات است و ازجمله اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی می‌توان از پشتیبانی 24 ساعته از سرویس‌های آنلاین بانک، ایجاد سامانه جامع مانیتورینگ برای کنترل تراکنش‌ها و اطلاع‌رسانی به‌موقع رخدادها و همچنین ارتقا و تجهیز زیرساخت مرکز داده نام برد.»

شیردل در ادامه افزود: «بانک مسکن برای حفظ و ارتقا این موفقیت اقدام به تشدید کنترل، نظارت و پایش تراکنش‌ها و شناسایی نقاطی که سبب بروز اختلال یا مغایرت مالی می‌شود و همچنین تلاش در شناسایی به‌موقع مشکلات در کنار به‌روز نگه‌داشتن و پایش مداوم تجهیزات زیرساختی، سبب دستیابی به بالاترین کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در بین تمامی بانک‌ها و مؤسسات شبکه بانکی خواهد بود.»

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به محصولات و خدمات نوآورانه بانک مسکن در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: «بانک مسکن با ارائه سرویس آوابر روی خودپردازهای خود برنده تندیس محصول برتر اجتماعی در جشنواره دکتر نوربخش در بین تمامی بانک‌ها و مؤسسات شد.»

شیردل افزود: «سرویس آوا خدمت جدیدی است که بانک مسکن انحصاراً بر روی خودپردازهای خود ارائه کرده است که به‌واسطه آن تمامی پیام‌ها و ازجمله مبالغ تراکنش‌ها برای مشتریان خوانده می‌شود، درنتیجه مشتریان روشندل یا کم‌سواد و یا مشتریانی که به هر دلیل قادر به خواندن و درک صحیح صفحات و پیام‌های خودپرداز نیستند می‌توانند با آسودگی خاطر از دستگاه خودپرداز بانک مسکن استفاده کنید.»

او در پایان گفت: «سرویس مذکور در حال حاضر بر روی خودپردازهای منتخب نزدیک مراکز نابینایان نصب‌شده است و پس از اخذ بازخورد لازم، بر روی تمام خودپردازها نصب می‌شود که این مهم طی سه‌ماهه سوم سال جاری صورت می‌پذیرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.