راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تراکنش نقطه هدف تحقق دولت الکترونیک است

مدیر منطقه نفتی زاهدان: ارائه خدمات الکترونیکی از اولویت‌های شرکت نفت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: الکترونیکی کردن خدمات، خروج از فعالیت‌های کاغذی و ارائه خدمات سریع به مردم، مسیر کلی شرکت و از اولویت‌های خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش راه پرداخت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت زاهدان، مرتضی عابدینی اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات دولتی در بندهای مختلف سیاست ابلاغی رهبری معظم انقلاب در باب مسائل اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و بالطبع آن منطقه زاهدان به دنبال خارج شدن از فعالیت کاغذی و برقراری تعامل الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیک به مردم است.

مدیر منطقه نفتی زاهدان، نقطه هدف تحقق دولت الکترونیک را «تراکنش» بیان کرد و ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که مردم دیگر به ادارات مراجعه نکرده و مراجعات فقط سیستمی باشد.

عابدینی، کم شدن مراجعات مردمی و در نتیجه صرفه‌جویی در انرژی، هزینه‌ها و کم شدن فساد را از ثمرات این خدمت دانست.

وی توجیه کارکنان دستگاه‌های دولتی و مردم را از مؤلفه‌های مهم الکترونیک کردن خدمات دولتی ذکر کرد و گفت: مردم ایران فرهنگ پذیرند و اگر خدمت جدید به مردم حساب شده و دارای منطق باشد به سادگی آن را می‌پذیرند.

مدیر منطقه نفتی زاهدان با اشاره به ارائه خدمت الکترونیکی توسط منطقه نفتی زاهدان یادآور شد: راه‌اندازی کامل سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (تجارت آسان) با هدف تحقق دولت الکترونیک و مدیریت متمرکز بر نحوه درخواست و تعیین سهمیه مشتریان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شدن این سیاست بود.

عابدینی تصریح کرد: تجهیز ۱۰۰ درصد تلمبه‌ها، نازل‌های جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت و بردهای چند نرخی نیز از دیگر خدماتی بود که برای رفاه مردم جامه عمل به خود پوشانده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تجهیز ۱۰۰ درصد جایگاه‌ها به سامانه پرداخت الکترونیک و ۶۴ درصد آن‌ها به سامانه کیف پول الکترونیک با هدف تحقق دولت الکترونیک از دیگر تلاش‌های شرکت برای رفاه عمومی بود.

مدیر منطقه نفتی زاهدان عنوان داشت: تولید ۱۱ نرم افزار کنترلی توسط کار‌شناسان خدمات رایانه منطقه با هدف تحقق دولت الکترونیک و مدیریت متمرکز بر توزیع فرآورده‌های نفتی نیز گواهی دیگر بر حرکت منطقه نفتی زاهدان در راستای اهداف دولت الکترونیک است.

عابدینی با اشاره به صدور حواله سوخت به صورت اینترنتی افزود: به منظور افزایش رفاه و آسایش مردم، برای نخستین بار در سطح کشور در اقدامی تازه، منطقه نفتی زاهدان از هفته دولت امسال خدمات صدور حواله را اینترنتی ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در این طرح که به منظور سهولت در امر خرید فرآورده‌های نفتی اجرا شده، شهروندان بدون مراجعه حضوری به نواحی شرکت نفت، تمامی امور شامل ثبت‌نام، تشکیل و تکمیل پرونده، درخواست فرآورده و ثبت تقاضای حواله جزء را از طریق اینترنت و تنها در پیشخوان‌های دولت الکترونیک انجام می‌دهند.

مدیر منطقه نفتی زاهدان تصریح کرد: حواله درخواست شده پس از تأیید اولیه در پیشخوان دولت به سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ارسال شده و درخواست پس از تأیید نهایی به نزدیک‌ترین فروشندگی توزیع ارسال می‌شود.

عابدینی گفت: پس از تأیید درخواست حواله سیستم اتوماتیک به‌‌ همان شماره تلفن همراهی که متقاضی در فرم نوشته پیامک می‌زند و فرد می‌تواند با مراجعه فروشندگی مشخص شده سهیمه سوخت مورد نیاز خود را دریافت کند.

وی بیان کرد: این طرح با هدف تکریم و رفاه حال شهروندان، کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب و توسعه خدمات الکترونیک قابل انجام توسط دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت در منطقه زاهدان برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی شده است.

مدیر منطقه نفتی زاهدان افزود: با آغاز هفته دولت، این طرح در شهرهای می‌رجاوه، زاهدان، هیرمند و لوتک منطقه سیستان آغاز بکار کرد.

عابدینی ادامه داد: ۴۰ هزار مصرف کننده جزو فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بوده که برای دریافت سهمیه سوخت خود مجبور بودند به نواحی شرکت در زاهدان، زابل، خاش و سراوان مراجعه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: این طرح بتواند مرحله آزمایشی خود را به بهترین شکل پشت سر گذاشته و دغدغه مردم را روز به روز کاهش دهد چرا که خواست شرکت ارائه خدمات در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به شهروندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.