راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسن تکنو بیش از 700 عدد ATM Recycler برای 7 بانک کشور نصب‌کرده است

شرکت توسن تکنو در راستای تحقق استراتژی‌های رشد و توسعه خود طی سال جاری، ارائه انواع تکنولوژی و راهکارهای مرتبط با مفهوم Branch Transformation در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال را در برنامه‌های عملیاتی خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی توسن تکنو، در همین خصوص، ماشین دریافت و پرداخت وجه نقد یا ATM Recycler توسن تکنو به‌عنوان یکی از راهکارهای نوین حوزه ماشین‌های بانکی هم‌اکنون در داخل کشور و توسط جمعی از متخصصان توانمند توسن تکنو در حال تولید است.

شرکت توسن تکنو تنها تولیدکننده و بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات نصب و پشتیبانی این ماشین‌ها در سطح کشور بوده و درمجموع توانسته است با نصب بیش از ۷۰۰ دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیشترین سهم بازار در این خصوص بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد.

این شرکت تاکنون ATM Recyclerها را در 7 بانک مختلف کشور نصب و راه‌اندازی کرده است. بانک‌های ملی ایران، اقتصاد نوین، آینده، سامان، حکمت ایرانیان، شهر و انصار بانک‌هایی هستند که در حال حاضر این ماشین‌ها در آن‌ها در حال ارائه سرویس هستند و به‌زودی شاهد نصب و راه‌اندازی تعداد بیشتری از آن‌ها توسط بانک‌های مختلف در سطح کشور خواهید بود.

جدیدترین نصب موفق این ماشین‌ها در بانک سامان طی دو ماه جاری انجام‌شده است که بر اساس آمار موجود از اوایل مردادماه ۱۳۹۷ و شروع راه‌اندازی این ۸ دستگاه در بانک سامان تا نیمه شهریورماه، بیش از ۵۰۰۰ تراکنش واریز وجه از طریق آن‌ها انجام‌شده است.

همچنین به لحاظ مبلغ، درمجموع بیش از ۴۲ میلیارد ریال وجه نقد از طریق این ۸ دستگاه به حساب‌های مشتریان واریزشده است که این دو آمار درمجموع نشان از استقبال مردم از خدمات این ماشین‌ها در این بانک دارد.

با ATM Recyclerها نه‌تنها دریافت اسکناس از این ماشین‌ها میسر است، بلکه می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس وارد ماشین بانکی کرده و وجه آن را به‌حساب خود واریز کرد. همچنین این ماشین‌ها، این قابلیت رادارند که اسکناس‌های جعلی و مخدوش را تشخیص داده و با توجه به رویکرد نرم‌افزار نصب‌شده روی ماشین بانکی و سیاست بانک عامل، این قبیل اسکناس‌ها را با اعلام به مشتری بازگردانده یا در کاستی جداگانه ضبط کند.

از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول گذاری به دلیل وجود چرخهٔ گردش اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد. با استفاده از ATM Recycler و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت پول را کاهش داد.

همچنین بانک‌ها می‌توانند با استفاده از این ماشین‌ها، ضمن کاهش هزینه‌های پول گذاری و پول رسانی، از افزایش توان تسهیلات دهی‌شان بهره‌مند شوند. در کنار این مزایا، از ماشین دریافت و پرداخت وجه نقد می‌توان به‌عنوان یک ماشین صراف جهت تبدیل ریال به ارز و برعکس نیز بهره برد و امکان صدور کارت هدیه نیز در این ماشین‌ها میسر است.

این در حالی است که آمار منتشرشده نشان می‌دهد که در جهان چیزی حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی خودپردازها به بخش مدیریت پول نقد که همان پول رسانی و پول گذاری است مربوط می‌شود و در ایران نیز این هزینه تا ۴۷ درصد از هزینه عملیاتی خودپرداز را در برمی‌گیرد. این در حالی است که با ماشین‌های دریافت و پرداخت وجه نقد، هزینه عملیاتی خودپرداز پایین می‌آید و نرخ بازگشت سرمایه هم افزایش می‌یابد.

توسن تکنو طی یک برنامه بلندمدت به دنبال جایگزینی ماشین‌های خودپرداز با نسل جدید آن‌ها یعنی ماشین‌های دریافت و پرداخت وجه نقد است و با توجه به شبکه پشتیبانی گسترده توسن تکنو در سراسر کشور و بهره‌گیری از پرسنل مجرب در دفاتر استانی، همکاری با بانک‌هایی نظیر بانک ملی ایران، اقتصاد نوین، آینده، سامان، حکمت ایرانیان، شهر و انصار به‌عنوان بانک‌های پیشرو در این زمینه، نویدبخش آغاز پروژه‌های نصب و راه‌اندازی ماشین‌های دریافت و پرداخت وجه نقد یا همان ATM Recyclerها برای دیگر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.